    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Fri, 29 Jul 2011 10:40:05 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: daszek na balkonie i hałas w czasie deszczu

    On Fri, 29 Jul 2011, Sławek wrote:

    > PS Czy oddając obcej mi osobie za darmo taką poradę narażam się
    > jakoś fiskusowi? ;)

    Po pierwsze, ja np. nie przyznaję się do udzielania porad
    na newsach. W żadnym razie. Co najwyżej poddaję do dyskusji
    (lub poddaję już rozpoczętej dyskusji) jakieś tezy.
    A po drugie, zgodnie ze sławnym wyrokiem NSA przy sprawie
    "podatku od freeware", można uznać za ugruntowany pogląd,
    że jeśli cena czegoś DLA WSZYSTKICH (to ważne!) wynosi
    zero, to taka jest właśnie podstawa opodatkowania.
    W przypadku rzeczy materialnych spełnienie warunku
    "dla wszystkich" (chętnych) jest niemożliwe, ale
    przy wartościach niematerialnych (przynajmniej
    niektórych) - jak najbardziej.

    Istotne jest więc to, że nawet ewentualna porada nie
    jest udzielania konkretnej osobie, ale *wszystkim*
    którzy zechcą z niej skorzystać :)

    pzdr, Gotfryd