    From: Maddy <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: data w pkpir
    Date: Thu, 14 Feb 2002 09:46:26 +0100

    Dnia 02-02-14 01:19, Użytkownik Kiciek napisał:
    > Liczy sie data wystawienia faktury. To ze faktura "szl"a dlugo
    > moze miec wplyw jedynie na kwestie "odliczenia" z niej VAT'u. VAT
    > mozna odliczyc w miesiacu wystawienia faktury lub w nastepnym.
    > Pozniej juz nie.

    Mała ale zasadnicza rózniac - VAT można odliczyc, z małymi wyjątkami,
    w miesiącu _otrzymania_ faktury lub w nastepnym.
    Dlatego własnie jeżeli faktura nie dotrze do kupującego może on
    odliczyc VAT w miesiącu otrzymania duplikatu lub w nastepnym.

    A poza tym odpowiadając na pytanie,co zrobic jeżeli faktury nie da się
    wpisac pod data wystawienia bez naruszania chronologii, nie udzieliłeś
    _żadnej_ odpowiedzi.
    Równie dobrze na pytanie "co zrobic jeżeli sie pośliznąłem i złamałem
    nogę" mozna odpowidzieć "uważać jak się chodzi".
    Więc po co pisac po próznicy?

    Beato, jeżeli nie możesz wpisać faktury pod data wystawienia, wpisz ją
    pod datą otrzymania i na dokumencie wpisz date otrzymania. Chyba że
    możesz zmienić system codziennego wpisywania faktur na wpisywanie
    wszystkich na koniec miesiąca.
    Oczywiście program do prowadzenia KPiR rozwiązałby większośc
    poroblemów - z zasady każdy taki program posiada bufor, który pozwala
    na księgowani faktur z mozliwością poprawek i przesunięć. Zapisujesz
    wszystko "na sztywno" dopiero przy zamknięciu miesiąca.
    Takie proste programy mozna kupić juz za niewielkie pieniądze.
    Napisz na priva to Ci coś doradzę.

    Publicznie nie bede reklamować nikogo bo zaraz dostane po głowie :-))

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl