    From: du hast mich gefragt <d...@k...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: definicja usług na rzeczach ruchomych
    Date: Tue, 28 Dec 2004 13:13:10 +0100

    Dnia 12/28/2004 11:50 AM, Użytkownik Faust napisał:

    > Szczerze mówiąc to zgłupieć można.
    > Sytuacja jest taka: firma włoska produkuje maszyny (dla odbiorcy środki
    > trwałe) i sprzedaje w świat.Na maszyny daje gwarancje i musi naprawic jakby
    > co. Tylko że im się nie opłaca, więc w różnych rejonach świata zleca te
    > naprawy firmom będącym na miejscu. Kiedy weszliśmy do unii, takie zlecenie
    > dostaliśmy także i my, bo znamy się na robocie.ponadto włosi chcą, żebyśmy
    > robili te naprawy na terenie niemiec, czech i węgier (czyli unia) oraz
    > ukrainy i białorusi (eksport). Interes jest bajeczny tak dla nas, jak i
> [...]

    Od razu zaznaczam, że nie bardzo jestem w temacie ale patrząc po
    paragrafach to art. 28 ust 6 jest w Twoim wypadku bardzo naciągany
    albowiem dotyczy on tylko ust. 5 czyli pośrednictwa. W konsekwencji fakt
    czy definicja jest taka czy inna traci znaczenie, ale np. tu
    http://gospodarka.gazeta.pl/firma/2,31455,,,,3016555
    9,P_INFOREXT.html
    pan prawnik ma inne zdanie: "Pojęcie "na ruchomym majątku podatnika"
    obejmuje wszelkie możliwe usługi związane z majątkiem ruchomym, np.
    remont czy naprawa."
    Wracając do Twojego problemu, IMHO art. 27 ust 2 po myślniku definiuje
    miejsce opodatkowania: "miejsce gdzie usługi są faktycznie świadczone"
    czyli Niemcy, Czechy, Węgry, Ukraina i Białoruś. Brak wywozu o którym
    mowa w art. art. 28 ust. 7 powoduje, że mimo, że Włoch poda NIP włoski
    to usługa jest opodatkowana w... no właśnie gdzie? Mam wrażenie, że Twój
    US uważa, że w Polsce. Ale na jakiej podstawie? Moim zdaniem art. 28 ust
    . 7 nie uchyla art. 27 ust. 2, jest dla niego jedynie przepisem
    szczegółowym. Skoro warunki z przepisu szczegółowego są niespełnione to
    stosuje się przepis ogólny czyli miejscem opodatkowania są
    Niemcy,Czechy...itd. Nie wiem jakie to rodzi konsekwencje dla Włocha
    (np. czy ma się zarejestrować w Niemczech?) ale Ty tak czy inaczej
    wystawiasz fakturę "nie podlega" z prawem do odliczenia podatku naliczonego.

    --
    gefragt