    From: "Faust" <f...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: definicja usług na rzeczach ruchomych
    Date: Tue, 28 Dec 2004 18:35:04 +0100

    > Z tym, że opisany jest przypadek kiedy naprawy są dokonywane w Polsce
    > jednak konkluzja jest zasadniczo zgodna z moją.

    dzięki za opinię, znalazłem także inny przykład jeżeli maszyna jest
    naprawiana poza polską
    (orzeczenie opublikowane na stronach mf)
    natomiast nie rozwiązuje to problemu maszyn w polsce
    masz rację, że art.28 ust.6 odnosi się do art.28 ust.5
    jednak jest tam drobny szczegół - postaram się zachować konstrukcję logiczną

    art 28 pkt.5
    "w przypadku usług:
    [ciach]
    ppkt 2) b) " usługami innymi niż wymienione w pkt. 1 i 2 lit.a) oraz w
    art.27 ust.3 - miejscem świadczenia tych usług jest miejsce ich wykonywania
    - z zastrzeżeniem ust.6"

    tak więc zasada szczególna zawarta w art.28 ust.6 nie odnosi się tylko do
    usług pośredników i spedytorów opisanych w art.28 ust.5 , lecz także do
    wszelkich usług nie wymienionych w obu artykułach 27 i 28. Dlatego nie
    uważam mojej interpretacji za naciąganą , a wręcz przeciwnie zgodną z
    normami ogólnymi zawartymi w VI dyrektywie, którą podobno mamy przestrzegać
    jako kraj członkowski
    Co nie zmienia istoty problemu, dlaczego organa tak nadinterpretują pojęcie
    usług na rzeczach ruchomych. Mamy tu znowu przykład tego co opisał mój
    wykładowca logiki - można zbudować całkowicie spójne logicznie zdanie, a
    mimo to fałszywe, bo oparte na fałszywym założeniu.