    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: deklaracja PIT
    Date: Tue, 3 Apr 2007 23:25:28 +0200

    On Tue, 3 Apr 2007, weronika wrote:

    > Mam prosbe o wytlumaczenie mi pewnej sprawy. W styczniu 2006r. pracowalam w
    > pewnej firmie i nie otrzymalam od nich deklaracji PIT. Uswiadomilam sobie to
    > dopiero teraz kiedy zlozylam juz deklaracje rozliczeniowa.

    Jest przewidziany taki mechanizm który nazywa się "korektą".
    Ja bym nie czekał aż urząd się obudzi :]
    Przy składaniu korekty należy dołączyć wyjaśnienie przyczyn.

    > Czy jezeli Urzad
    > Skarbowy dowie sie ze pracowalam w tamtej firmie z nie jestem z tego
    > rozliczona to bede miala jakies przykrosci? Czy raczej przykrosci bedzie
    > mial moj byly pracodawca?

    Na mój gust - obie strony.
    Można *przypuszczać* (jeśli nie przekroczyłaś progów itp) że niepodanie
    przychodów *oraz* zaniżenie kosztów z nimi związanych plus fakt zapłacenia
    zaliczek spowoduje że nie będzie miało miejsce "uszczuplenie podatku"
    (albo będzie ono niewielkie), co dla przepisów KKS miewa istotne
    znaczenie.
    Ale faktowi złożenia fałszywego oświadczenia zaprzeczyć się nie da.

    pzdr, Gotfryd