  • 1. Data: 2007-04-03 21:19:34
    Temat: deklaracja PIT
    Od: "weronika" <w...@w...pl>

    Mam prosbe o wytlumaczenie mi pewnej sprawy. W styczniu 2006r. pracowalam w
    pewnej firmie i nie otrzymalam od nich deklaracji PIT. Uswiadomilam sobie to
    dopiero teraz kiedy zlozylam juz deklaracje rozliczeniowa. Czy jezeli Urzad
    Skarbowy dowie sie ze pracowalam w tamtej firmie z nie jestem z tego
    rozliczona to bede miala jakies przykrosci? Czy raczej przykrosci bedzie
    mial moj byly pracodawca? Prosze o pomoc co zrobic w tej sytuacji.

  • 2. Data: 2007-04-03 21:25:28
    Temat: Re: deklaracja PIT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 Apr 2007, weronika wrote:

    > Mam prosbe o wytlumaczenie mi pewnej sprawy. W styczniu 2006r. pracowalam w
    > pewnej firmie i nie otrzymalam od nich deklaracji PIT. Uswiadomilam sobie to
    > dopiero teraz kiedy zlozylam juz deklaracje rozliczeniowa.

    Jest przewidziany taki mechanizm który nazywa się "korektą".
    Ja bym nie czekał aż urząd się obudzi :]
    Przy składaniu korekty należy dołączyć wyjaśnienie przyczyn.

    > Czy jezeli Urzad
    > Skarbowy dowie sie ze pracowalam w tamtej firmie z nie jestem z tego
    > rozliczona to bede miala jakies przykrosci? Czy raczej przykrosci bedzie
    > mial moj byly pracodawca?

    Na mój gust - obie strony.
    Można *przypuszczać* (jeśli nie przekroczyłaś progów itp) że niepodanie
    przychodów *oraz* zaniżenie kosztów z nimi związanych plus fakt zapłacenia
    zaliczek spowoduje że nie będzie miało miejsce "uszczuplenie podatku"
    (albo będzie ono niewielkie), co dla przepisów KKS miewa istotne
    znaczenie.
    Ale faktowi złożenia fałszywego oświadczenia zaprzeczyć się nie da.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2007-04-04 00:03:40
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "weronika" <w...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > rozliczona to bede miala jakies przykrosci? Czy raczej przykrosci bedzie
    > mial moj byly pracodawca? Prosze o pomoc co zrobic w tej sytuacji.

    Wszystko zależy od tego kto sie pierwszy połapie.
    Jak US będzie pierwszy to dostaniesz w d... za zatajenie dochodów.
    Jak pierwsza będziesz ty, to składasz PIT jeszcze raz zaznaczając że to jest
    korekta i dołączając wyjaśnienie dlaczego składasz korektę.
    W każdym z powyższych przypadków w d... dostanie firma, bo miała ci
    obowiązek wysłać pit-11.
    Upominaj się o ten pit-11 i składaj zeznanie jeszcze raz, a jak ci się pita
    nie uda uzyskać to sama sobie wylicz co na tym picie z firmy być powinno i
    składaj korektę na podstawie swoich własnych wyliczeń.