    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: delegacja a KPiR
    Date: Fri, 26 Apr 2002 22:13:55 +0200

    On Fri, 26 Apr 2002, Sark wrote:
    [...bilety - przyąłem...]
    >+ Używasz ciągle slowa delegacja ale rozumien nie
    >+ masz na mysli konkretnego druczka i jego
    >+ potwierdzania (może mieć to znaczenia w dużej
    >+ firmie (do rozliczeń wewnętrznych) ale nie w
    >+ przypadku firmy jednoosobowej ?

    Mam na myśli dowód księgowy pt. "dowód wewnętrzny",
    a dokładniej jego odmianę pt. "delegacja". Bynajmniej
    nie "urzędowy wzór", ale formularz pozwalający wpisać
    i rozliczyć jednym wpisem do KPiR podróż służbową
    z przyległościami.

    Cytuję z "objaśnień do KPiR" (mam toto wydrukowane
    na "drukowanej" sztuce KPiR, chyba jest również
    na stronie MF (mofnetu - www.mofnet.gov.pl a nie
    "reklamowej" mf.*):
    ++++
    14. Kol. 14. jest przenaczona [...duuuuużo rzeczy...]
    zapisów dot. kosztów podróży służb., w tym również
    diet właściciela [i współpracujących] dokonuje się
    na podstawie rozliczenia [...] na [...] polecenie
    wyjazdu służbowego {moje: samemu sobie ;>} lub
    na *dowodzie wenętrznym*, zwanym rozliczeniem
    delegacji służbowej. Do rozliczenia należy (faktury)
    potwierdzające poszczególne wydatki. [i: pracownik
    może złożyć 'oświadczenie', właścicieli nie wymieniono]
    ----
    Skróty i wtręty moje, ponadto należy mi się ;) aby piwo
    za przepisanie :) oraz zwrot piwa :] za lenistwo (jakbym
    poszukał to cut&paste...)

    Rozumiem że usiłujesz mnie przekonać że powinienem
    koszt podróży wpisywać "wprost" ? Nic z tego :)
    (na początek: zbyt niewygodne, za dużo wpisów)

    Pozdrowienia, Gotfryd