    From: "SDD" <s...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: dg i etat
    Date: Wed, 24 Mar 2010 23:43:28 +0100

    Użytkownik "Jerzy" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:hoe1am$k9a$1@news.vectranet.pl...
    > Witam,
    >
    > - Do tej pory pracowałem na pełny etat i prowadziłem 1os. dg w ramach
    > której opłacałem sobie tylko składkę zdrowotną do ZUS.
    > Czy coś się zmieni w temacie ZUS jeśli będę pracował na 1/2 etatu i dalej
    > prowadził DG?

    Jesli nadal zarabial bedziesz te 1317 zl brutto lub wiecej, to nic sie nie
    zmieni.

    > - U żony w pracu poproszono o podanie dochodu brutto na członka rodziny: w
    > przypadku etatu sprawa jest prosta, a co mam podać w przypadku DG?
    > Przecież w DG biorąc dochód brutto z KPiR to ma się nijak do dochodu netto
    > w sensie może być różne netto przy tym samym brutto... trochę się
    > zakręciłem.

    Dochod brutto z KPiR to przychod minus koszty minus skladki na spoleczne
    Dochod netto z KPiR to obliczony powyzej dochod brutto minus zaplacone
    zaliczki na podatek minus odliczalna czesc skladki na ubezpieczenie
    zdrowotne.
    Tez sprawa prosta - nie rozumiem gdzie widzisz tu jakas niejasnosc

    Pozdrawiam
    SDD