  • Data: 2003-09-10 13:12:24
    Temat: Re: dług wobecskarbupaństwa-ważne
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 10 Sep 2003, kermeet wrote:

    >+ Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> [...]
    >+ > Za członków rodziny podatnika uważa się zstępnych, wstępnych,
    >+ > [cut], małżonków zstępnych, osobę pozostającą w stosunku
    >+ > przysposobienia oraz pozostającą z podatnikiem w faktycznym pożyciu.
    >+
    >+ przetłumaczy mi to ktoś z polskiego na nasze?

    Spróbujemy...

    >+ > Za członków rodziny podatnika uważa się

    Powyższe przyjmujemy a priori;

    >+ zstępnych,

    dzieci, wnuki, prawnuki, praprawnuki, [pra...]wnuki

    >+ wstępnych,

    ...rodziców, dziadków i babcie, pradziadków i prababcie,
    [pra...]dziadków i [pra...]babcie.

    O ile oczywiście wstępnych i zstępnych nie pomysliłem :>

    >+ > [cut], małżonków zstępnych,

    ....zięcia i synową....

    >+ > osobę pozostającą w stosunku przysposobienia

    ....pasierba, pasierbicę, macochę i ojczyma...

    >+ oraz pozostającą z podatnikiem w faktycznym pożyciu.

    ...konkubinę, konkubenta.
    Użyte sformułowanie sugeruje że zapewniono równoprawność
    związkom homoseksulanym, acz za tą wykładnię głowy nie
    daję :>

    >+ Mimo, że nie jestem prawnikiem to czytać potrafię,

    To co napisałem też ? ;)

    >+ jednak jak czytam czasami takie ustawy/ordynacje,
    >+ to mi się coś w środku przewraca na drugą stronę :->

    A to już ZUPEŁNIE inna sprawa :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (postanowieniem z tej chwili włażący z powrotem
    na drzewo [rozumieć dosłownie !])