  • 1. Data: 2003-07-04 13:00:09
    Temat: do kiedy maturzysta jest uczniem
    Od: c...@r...com (ChrisS)

    Witam,
    może ktoś już zetknął się z problemem? Bo nie mogę znaleźć żadnej
    interpretacji. Chodzi oczywiście o ZUS przy zatrudnianiu na zlecenie. Logika
    podpowiada, że maturzysta powinien być uczniem (w rozumieniu przepisów
    ubezpieczeniowych) conajmniej do końca roku szkolnego (czyli do 31
    sierpnia). Ale to nie ćwiczenia z logiki :-((

    ChrisS

  • 2. Data: 2003-07-04 16:59:00
    Temat: Re: do kiedy maturzysta jest uczniem
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ChrisS" <c...@r...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > ubezpieczeniowych) conajmniej do końca roku szkolnego (czyli do 31
    > sierpnia). Ale to nie ćwiczenia z logiki :-((
    A czy rok szkolny kończy się dla maturzysty 31 sierpnia? a nie w kwietniu?
    PawełJ

  • 3. Data: 2003-07-07 09:05:26
    Od: c...@r...com (ChrisS)

    > Logika

    > A czy rok szkolny kończy się dla maturzysty 31 sierpnia? a nie w kwietniu?
    > PawełJ

    Jedyną informację na temat długości roku szkolnego znalazłem w ustawie o
    systemie oświaty. Zgodnie z nią rok szkolny zaczyna się 1 września a kończy
    31 sierpnia. Definicji pojęcia "uczeń" nie znalazłem. Lepiej jest ze
    "studentem" - studentem jest się od dnia immartykulacji. I dalej mam
    wątpliwosci.

    ChrisS

  • 4. Data: 2003-07-07 14:48:40
    Od: "Ryszard G." <r...@p...fm>

> [...]

    W serwisie ZUS
    http://www.zus.pl/ref_99/porad1/p1-02.htm
    napisano:
    "...
    Dla celów ubezpieczeń społecznych uznaje się, że uczniem do 31 sierpnia każdego
    roku jest osoba, która:
    kontynuuje naukę w tej samej szkole
    skończyła szkołę i rozpoczyna naukę w szkole, w której rok szkolny rozpoczyna się
    1 września
    ukończyła szkołę i nie kontynuuje nauki.

    Ponadto, za ucznia szkoły ponadpodstawowej - do 30 września - uznaje się osobę,
    która przedstawi zaświadczenie o przyjęciu na studia wyższe.

    Studentem do 30 września każdego roku jest osoba, która:

    kontynuuje naukę na tej samej uczelni
    ukończyła uczelnię i rozpoczyna naukę na innej uczelni
    ukończyła studia i nie kontynuuje nauki.
    ..."

    Ryszard

  • 5. Data: 2003-07-07 15:14:16
    Od: c...@r...com (ChrisS)