  • 1. Data: 2003-07-04 19:45:33
    Temat: zasiłek rodzinny
    Od: "Walter" <w...@o...pl>

    Prowadzę firmę w której zatrudniam 3 pracowników na umowę o pracę. Chciałbym
    zatrudnić jeszcze dwóch na umowę zlecenie ale z tego co się orientuję firmy
    zatrudniające od 5 pracowników muszą płacić im również zasiłek rodzinny,a
    nie chciałbym się w to bawić.
    Dlatego pytam czy ci na umowę zlecenie liczyliby się do tej piątki czy nie?

  • 2. Data: 2003-07-07 16:12:35
    Temat: Re: zasiłek rodzinny
    Od: "Ryszard G." <r...@p...fm>

    Użytkownik "Walter" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie chciałbym się w to bawić.
    > Dlatego pytam czy ci na umowę zlecenie liczyliby się do tej piątki czy nie?

    W ustawie z dnia 1 grudnia 1994 r. o zasiłkach rodzinnych, pielęgnacyjnych i
    wychowawczych
    ( Dz. U. z 1998 r. Nr 102, poz.651 ze zmianami) w art. 20 napisane jest, że
    zasiłki rodzinne i pielęgnacyjne wypłacają _pracodawcy_ zatrudniający co najmniej
    5 pracowników.

    Osoba wykonująca czynności wynikające z umowy zlecenia nie jest pracownikiem a
    więc nie liczy się "do tej piątki".

    Ryszard

  • 3. Data: 2003-07-08 17:15:19
    Od: "Karolina" <t...@i...pl>

> [...]
    zasiłek rodzinny,a nie chciałbym się w to bawić.
    > Dlatego pytam czy ci na umowę zlecenie liczyliby się do tej piątki czy

    Witaj,
    Ja miałam taki sam przypadek, zatrudniałam na umowę o pracę 2 pracowników i
    jednego na umowę zlecenie. I wiesz co? Musiałam wypłacać zasiłek rodzinny
    właśnie tej osobie na umowę zlecenie !
    To nic, że nie zatrudniałam 5 pracowników. A z chwilą, kiedy tę właśnie
    osobę zatrudniłam na umowę o pracę, ZUS przejął płacenie zasiłki rodzinnego.
    Pozdrawiam
    Karolina