    From: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: do wyposażenia, środków trwałych
    Date: Wed, 10 Oct 2007 05:48:10 +0200

    mariusz wrote:
    > Chcę wnieść do firmy komputer jako środek trwały, czy raczej też do
    > wyposażenia bo jak słyszałem w środkach trwałych od 1500zł (?) wartości.
    > Komputer jest prywatną własnością od kilku lat, nie posiadam już na niego
    > faktury. Jak wszystko to zrealizować? Będę wdzięczny za odniesienia do
    > przepisów, linków.

    Jako środek trwały możesz mieć również długopis za 1,50 plz jeśli
    planujesz go używać dłużej niż rok. Tak więc tym bardziej nie ma
    problemu, żeby komputer za < 1500 plz był środkiem trwałym.

    Piszesz po prostu oświadczenie o przekazaniu własnego środka trwałego na
    DG. Na przykład coś takiego:

    "OŚWIADCZENIE O PRZEKAZANIU WŁASNEGO ŚRODKA TRWAŁEGO NA DZIAŁALNOŚĆ
    GOSPODARCZĄ

    Oświadczam, że jestem właścicielem stacji roboczej o parametrach:

    procesor: ..........
    pamięć RAM: ..........
    dyski: ..........
    napęd DVD: ..........

    Z dniem ............ przekazuję wyżej wymieniony środek trwały na
    prowadzoną przeze mnie działalność gospodarczą.

    Na podstawie cen rynkowych podobnych przedmiotów, przy uwzględnieniu
    dotychczasowego stopnia zużycia środka trwałego, wyceniam jego wartość
    na ...... (słownie: .........) złotych i taką wartość przyjmuję jako
    wartość początkowa do amortyzacji."

    Jeśli nie masz faktury to dobrze zapewnić sobie "dupokrytkę" pod
    postacią np. wydruku z kilku aukcji dla podobnego sprzętu.

    Piotrek