  • 1. Data: 2008-02-27 13:43:53
    Temat: dostałem drukIFT-1R, co sie z tym robi?
    Od: Marek <b...@a...w.pl>

    hej,
    w zeszlym roku Kredyt Bank wyplacil mi jakies odsetki z funduszu
    zamknietego, zalozonego 2 lata wczesniej. w miedzyczasie (2006r) wyjechalem
    z PL.
    zainwestowana kwota (z kilkudziesieciozlotowym zyskiem) wplynela na moje
    konto w mbanku w 2007 roku.
    teraz z KB przyslali mi IFT-1R (Informacja o wysokości przychodu (dochodu)
    uzyskanego przez osoby fizyczne niemające w Polsce miejsca zamieszkania),
    zysk z funduszu jest tu oprocentowany stawka 19%.
    Hm, co mam z tym zrobić?
    w PL dalej mam dochody (renta), ktore rozlicza mi wyplacajacy swiadczenie.
    dostalem od niego pit 40a za 2007r.
    za granicą sie nie rozliczam, nie pracuję, choc mieszkam.
    czy mam w zwiazku z tym wypelnic pit 37 za 2007r uwzgledniajac IFT-1R? czy a
    moze to jest ryczalt i nic nie musze robic?
    rodzaj przychodu na druku IFT-1R to jest: (99) przychod okreslony zgodnie z
    art. 29-30a ustawy.
    za podpowiedz bede bardzo wdzieczny. :)
    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2008-02-27 16:44:41
    Temat: Re: dostałem drukIFT-1R, co sie z tym robi?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Marek wrote:
> [...]
    > moze to jest ryczalt i nic nie musze robic?
    > rodzaj przychodu na druku IFT-1R to jest: (99) przychod okreslony zgodnie z

    to jest ryczałt.
    W Polsce nie musisz nic już wypełniać
    IFT-1R jest do rozliczenia podatku za granicą. Mimo, że nie pracujesz,
    to jednak osiągasz dochody i podlegają one opodatkowaniu w panstwie
    zamieszkania i tam powinienes się z tego rozliczyć.