    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Fri, 7 Jan 2011 01:14:32 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: dostarczanie faktur

    On Thu, 6 Jan 2011, Wwieslaw wrote:

    > A czy warunek "użytkownik będzie mógł zawrzeć", w połączeniu z 543KC (oferta
    > sprzedaży), nie jest przypadkiem równoznaczny z "operator, o ile warunki
    > techniczne pozwalają, będzie *zobowiązany* zawrzeć" ?

    Hm...
    Obrócę kota ogonem: a nigdy nie widziałeś w żadnym sklepie internetowym
    tekstu "ceny na stronie nie stanowią oferty w rozumieniu KC, stanowią
    zaproszenie do negocjacji, zaś ofertę wystawi klient i my ją przyjmiemy
    albo nie"?

    I pytanie dodatkowe - co miałoby stać na przeszkodzie takiemu zapisowi
    przy usłudze? :D

    Oczywiście, odpowiedź na *TWOJE* pytanie brzmi "tak".

    Tyle, że Twoje pytanie nie dzieli przedsiębiorców wg kryteriów
    ustawowych (potencjalnych, o które pytałem z braku wiedzy oraz
    czasu i chęci przekopania ustawy), a (kryteriów) umownych,
    czyli (w zależności od) tego co *literalnie* deklaruje firma :)
    Przy "zaproszeniu do negocjacji" wszystkie warunki nadal są
    spełnione jak w pytaniu, tylko dostawca może zadbać żeby nie
    zostać zmuszonym do zawarcia umowy :)

    pzdr, Gotfryd