  • 1. Data: 2010-12-27 22:22:24
    Temat: dostarczanie faktur
    Od: "lonia80" <l...@p...net.pl>

    Wystawiam co miesiąc FVAT na usługi telekomunikacyjne a dostarczam je
    klientom zbiorczo w styczniu komplet za ubiegły rok. Klienci opłacają
    abonament na podstawie wystawionych książeczek opłat. Siedziba firmy
    znajduje się w innej miejscowości niż ta w której jest świadczona usługa. Do
    tej pory nikt nie protestował, ale obecnie jedna z osób twierdzi ze zgodnie
    z ordynacją podatkową powinienem jej dostarczać faktury co miesiąc do domu
    bezpłatnie. Czy ma racje? Proszę o pomoc lonia

  • 2. Data: 2010-12-27 22:26:06
    Temat: Re: dostarczanie faktur
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-12-27 23:22, lonia80 pisze:
> [...]
    > z ordynacją podatkową powinienem jej dostarczać faktury co miesiąc do domu
    > bezpłatnie. Czy ma racje? Proszę o pomoc lonia

    Ma rację połowicznie

    Prawo Telekomunikacyjne, art. 80 ust. 5 p. 1 - masz dostarczać wykaz
    rozmów wraz z fakturą.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2010-12-27 22:37:31
    Od: "lonia80" <l...@p...net.pl>

    Tu chodzi o faktury za internet

  • 4. Data: 2010-12-28 00:13:25
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "lonia80" <l...@p...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zgodnie z ordynacją podatkową powinienem jej dostarczać faktury co miesiąc
    > do domu bezpłatnie. Czy ma racje? Proszę o pomoc lonia

    Masz obowiązek wystawiać. Jak klient chce je dostać, to musi się po nie
    pofatygować.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 5. Data: 2010-12-28 05:22:10
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-12-28 01:13, Jan Werbinski pisze:

    > Masz obowiązek wystawiać. Jak klient chce je dostać, to musi się po nie
    > pofatygować.

    Mylisz się.

    --
    spp

  • 6. Data: 2010-12-28 08:27:27
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Mylisz się.

    Podaj przykład sytuacji, albo najlepiej podstawę prawną.

  • 7. Data: 2010-12-28 08:41:06
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-12-28 09:27, Jan Werbinski pisze:

    > Podaj przykład sytuacji, albo najlepiej podstawę prawną.

    Podał Liwiusz podwątek wyżej:
    Prawo telekomunikacyjne, art. 80.

    --

    spp0

  • 8. Data: 2010-12-28 08:44:11
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    Jan Werbinski wrote:

    > Podaj przykład sytuacji, albo najlepiej podstawę prawną.

    Art. 80. 1. Dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych
    dostarcza abonentowi nieodpłatnie z każdą fakturą podstawowy wykaz
    wykonanych usług telekomunikacyjnych zawierający informację o
    zrealizowanych płatnych połączeniach z podaniem, dla każdego typu
    połączeń, ilości jednostek rozliczeniowych odpowiadającej wartości
    zrealizowanych przez abonenta połączeń.

    4. Dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych dostarcza
    szczegółowy wykaz wykonanych usług telekomunikacyjnych począwszy od
    bieżącego okresu rozliczeniowego, w którym abonent złożył pisemne
    żądanie, do końca okresu rozliczeniowego, w czasie którego upływa
    uzgodniony z abonentem termin zaprzestania dostarczania tego wykazu.

    5. Wykaz, o którym mowa w ust. 4, dostawca publicznie dostępnych usług
    telekomunikacyjnych dostarcza wraz z fakturą wystawioną za okres
    rozliczeniowy, którego dotyczy ten wykaz.

    Wieslaw

  • 9. Data: 2010-12-28 08:58:27
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "Wwieslaw" <u...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > telekomunikacyjnych dostarcza wraz z fakturą wystawioną za okres
    > rozliczeniowy, którego dotyczy ten wykaz.

    Wszystko jasne. Zarówno ja, jak i prawdopodobnie autor wątku nie jesteśmy
    dostawcami publicznie dostępnych usług w rozumieniu ustawy Prawo
    Telekomunikacyjne.
    Więc chyba nie ma obowiązku?

  • 10. Data: 2010-12-28 09:25:57
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    Jan Werbinski wrote:
    > Wszystko jasne. Zarówno ja, jak i prawdopodobnie autor wątku nie
    > jesteśmy dostawcami publicznie dostępnych usług w rozumieniu ustawy
    > Prawo Telekomunikacyjne. Więc chyba nie ma obowiązku?

    nie wiem, jak w Twoim przypadku, ale słowa kluczowe z posta inicjującego
    wątek:

    "FVAT, usługi telekomunikacyjne, Klienci, abonament, Siedziba firmy ,
    świadczona usługa"

    wskazują na to, że prawdopodobnie mowa jest o dostawcy publicznie
    dostepnych usług telekomunikacyjnych.

    Pytanie pomocnicze: czy jeśli znajdę sie w geograficznym zasięgu Twoich
    usług, będę mógł zawrzeć umowę i zostać abonentem?

    Wieslaw