    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: dostarczenie faktury
    Date: Mon, 16 Jun 2008 10:42:42 +0200

    Tristan pisze:
    > W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 16 czerwiec 2008 08:21
    > (autor jureq
    > publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    > wasz znak: <g350pu$i5s$2@news.onet.pl>):

    > A jeśli inny sprzedawca ich tak wystawi? Po prostu widzę tu pat przepisowy.

    Tristan, znowu ci za mało regulacji?
    Mógłbyś mieć trochę wiary w ludzki rozsądek i instynkt samozachowawczy.

    I rachunek ekonomiczny.

    Na całe szczęście firma która chce mieć jakichkolwiek odbiorców a nie
    handluje pietruszką na straganie nie może się wypinać w ten sposób na
    klientów.
    Po prostu za chwilę nie będzie miała komu sprzedawać.
    Sytuacja że jest tylko jeden dostawca czegoś tam na rynku to ewenement.
    Nie tworzy się regulacji dla odosobnionych przypadków.

    Delikwenci na Allegro którzy nie chcą wysłać faktury to patologia.
    Tak samo jak ci co mają powystawiane 100szt tego samego towaru i piszą
    że faktury nie będzie bo nie prowadzą działalności gospodarczej.
    Takich trzeba tępić. Są na to metody bez dodatkowych przepisów
    regulujących duperele.

    Uprzykrzanie życie nieuczciwym kontrahentom to jest działanie w dobrze
    pojętym interesie społecznym i nie ma się co krygować.

    Wszelkiego rodzaju monopoliści są przez jakiś szczególny przepis
    zobowiązani do dostarczania faktur odbiorcom.
    Ustawodawca jednak całkiem rozsądnie założył że tam, gdzie istnieje
    konkurencja rynek sam zdyscyplinuje sprzedawców i wymusi odpowiednie
    usługi dodatkowe w postaci przesyłania dokumentów.

    W praktyce nie spotkałam się z odmową wysłania faktury czy z pobieraniem
    za to opłaty.
    A przechodzi przez moje ręce kilka tysięcy faktur miesięcznie. Często
    też proszę o duplikaty (żebym za każdego klienta co zgubił fakturę
    dostawała 10zł.. byłabym bogata) i nigdy nie było kwestii "ale proszę
    sobie po nią przyjechać do Biłgoraja".

    A, co do autora wątku - faktury z Neste przychodzą do mnie około 10-15
    następnego miesiąca. Mam ich kilka w różnych firmach i nie ma problemów.

    Ktoś tu ma widać ma złe bioprądy albo żuje za dużo gumy (wszak wszyscy
    wiedzą że żucie gumy podnosi pe-ha ;) )

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl