  • 1. Data: 2008-06-13 19:34:42
    Temat: dostarczenie faktury
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Witam
    na kim ciąży odpowiedzialność za dostarczenie faktury?

    dokładnie chodzi o stacje benzynowe Neste - kupuje się benzyne płacąc kartą,
    dodatkowo mam kartę identyfikacyjną Neste.
    Na koniec miesiąca dostaje zbiorczą fakturę za zakupy.
    Problem polega na tym, że notorycznie dostaję faktury mocno opóźnione.
    Wystawiają zaraz po końcu miesiąca - a np. za kwiecień dostałem 29 maja

    Oni twierdzą, że są czyści bo fakturę wystawili i wysłali pocztą i mają
    temat w poważaniu
    ja nie mogę rozliczyć faktury bo jej nie mam
    oczywiścię - mogę zrobić korektę - ale nie chce ...

    czy jest jakiś czas na dostarczenie faktury? na kim spoczywa ta
    odpowiedzialność?
    czy mogę ich jakoś przycisnąć?
    przecież to nie moja sprawa, że korzystają z zawodnego sposobu kolportażu
    faktur
    (dodam, że to się ciągnie już od 4 miesięcy - więc strajk nie ma tu nic do
    rzeczy)

    --
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-06-13 19:42:32
    Temat: Re: dostarczenie faktury
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Problem polega na tym, że notorycznie dostaję faktury mocno opóźnione.
    > Wystawiają zaraz po końcu miesiąca - a np. za kwiecień dostałem 29 maja

    Dziwne.
    Ja zawsze dostaję ok. 10 następnego miesiąca.
    Może rzeczywiście z pocztą w Twojej okolicy jest coś nie tak?

    > czy jest jakiś czas na dostarczenie faktury? na kim spoczywa ta
    > odpowiedzialność?

    Na poczcie.
    Wystawiający w ogóle nie ma obowiązku dostarczania faktur.

  • 3. Data: 2008-06-13 20:20:42
    Od: <s...@a...pl>

    > ja nie mogę rozliczyć faktury bo jej nie mam
    > oczywiścię - mogę zrobić korektę - ale nie chce ...

    O jakiej korekcie mówisz?

  • 4. Data: 2008-06-13 20:43:16
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Użytkownik wrote:

    > O jakiej korekcie mówisz?

    miesiąca

    --
    pozdrawiam

  • 5. Data: 2008-06-13 20:50:25
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    zkruk [Lodz] w <news:g2ui9s$an$1@inews.gazeta.pl>:

    > Witam
    > na kim ciąży odpowiedzialność za dostarczenie faktury?

    Na podatniku, którego US poprosi o takową...

> [...]
    > Problem polega na tym, że notorycznie dostaję faktury mocno opóźnione.
    > Wystawiają zaraz po końcu miesiąca - a np. za kwiecień dostałem 29 maja

    I jaki masz problem?

    Zawsze mozesz kupowac droższe paliwo na stacjach, które faktury wystawiają
    "na miejscu"

    > Oni twierdzą, że są czyści bo fakturę wystawili i wysłali pocztą i mają
    > temat w poważaniu

    A mogli nie wysyłać w ogóle...

    > ja nie mogę rozliczyć faktury bo jej nie mam

    Patrz wyżej

    > oczywiścię - mogę zrobić korektę - ale nie chce ...

    Korektę czego?

    > czy mogę ich jakoś przycisnąć?

    Nogami... Ale pewnie się nie przejmą, ale lokalny listonosz ucieszy

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 6. Data: 2008-06-13 21:20:00
    Od: <s...@a...pl>

    > miesiąca

    To znaczy?

  • 7. Data: 2008-06-13 21:41:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 13 Jun 2008, Cavallino wrote:

    > Użytkownik "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> napisał
    >
    > Dziwne.
    > Ja zawsze dostaję ok. 10 następnego miesiąca.
    > Może rzeczywiście z pocztą w Twojej okolicy jest coś nie tak?

    Czekajcie.
    Przecież na kopercie powinna być data NADANIA, prawda?
    Datownikiem z poczty nadania.
    Rzuciłem okiem na dwie najbliższe koperty - jest (po prawdzie
    z czytelnością różnie, ale jeśli to notoryczne, powinno dać
    się sprawdzić).

    :)

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2008-06-13 21:42:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 13 Jun 2008, zkruk [Lodz] wrote:

    > Problem polega na tym, że notorycznie dostaję faktury mocno opóźnione.
    [...]
    > ja nie mogę rozliczyć faktury bo jej nie mam
    > oczywiścię - mogę zrobić korektę - ale nie chce ...

    Znaczy opóźnienie jest rzędu dwu miesięcy??

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2008-06-13 22:26:15
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 13 czerwiec 2008 23:20
    (autor s...@a...pl
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <g2uo8v$8fq$1@news.onet.pl>):

    > To znaczy?

    Gość myśli, że fakturę za maj powinien księgować w majowych rozliczeniach.

    --
    Tristan

  • 10. Data: 2008-06-14 08:15:14
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    > miesiąca
    nie masz faktury - nic nie wpisujesz
    dostajesz fakture - wpisujesz ja do rejetrów itd.
    nie widze tu miejsca na korekte
    chyba, że próbujesz wpisać za poprzedni miesiąc ;)
    albo sobie odliczasz na podstawie płatności a przychodzi fakture i sie okazuje,
    że w vacie są groszowe różnice - ale to na vat i tak powinno wpłynąć tylko w
    połowie przypadków