    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: dostarczenie faktury
    Date: Wed, 18 Jun 2008 19:56:24 +0200
    <g300rn$qku$3@inews.gazeta.pl> <g301re$j29$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <g3124o$4ns$1@news.onet.pl> <g350pu$i5s$2@news.onet.pl>
    <g355q7$354$1@news.onet.pl> <g359fe$qs5$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <g35aid$h66$2@news.onet.pl> <g35chq$57l$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <g35k3r$hgk$1@news.onet.pl> <g35ml1$1ru$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <g36ffh$7f5$2@news.onet.pl> <g36ijn$49v$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <g36jlu$nlh$1@news.onet.pl> <Pine.WNT.4.64.0806162303170.112@quad>
    <g37oh1$c9$2@news.onet.pl> <Pine.WNT.4.64.0806171715440.1344@quad>
    <g3adjh$jah$1@news.onet.pl> <Pine.WNT.4.64.0806180950470.3712@quad>
    <g3agrl$snu$1@news.onet.pl>

    On Wed, 18 Jun 2008, Tristan wrote:

    > ale CO?

    Udawanie Greka wychodzi ci rewelacyjnie :]
    UMOWĘ.
    I ta *możliwość* pozwala rozwikłać coś o co kilka razy z wielkim
    rezonem pytałeś: spisać protokół, że nie warto egzekwować, bo
    koszty sądowe drożej wyjdą :>
    "Papiery" są w porządku i już.
    Jeszcze coś Ci się nie podoba? ;)

    > Więc tłumaczę ponownie: Kupujesz coś wysyłkowo. taka idea, żeby nie
    > zapierdzielać 500km. A kontrahent towar przysyła, a po fakturę każe
    > zapierdalać 500km. I wszystko legalnie.

    Jeśli tak się umówiłeś, to owszem, legalnie :P
    ("zapomnienie umówienia się" JEST umówieniem).
    Tylko nie tłumacz, że po wejściu na czerwonym świetle na pasy możesz
    udawać greka że "o co chodzi, ale ja przepisów nie znam".
    Nie działa.

    > Czyli co, piszę protokół: ,,Kupiłem duperelkę za 50zł, przelałem, towar
    > przysłano, ale debil sprzedawca kazał jechać po fakturę 500km, więc
    > olałem''. I to wystarczy do tego, żeby salda się zgadzały? Jak tak, to OK.

    Primo: dopiero, jeśli będzie to "sensownie prawnie".
    Czyli po upływie przedawnienia.
    Bo wcześniej to może klient się zlituje i jednak zapłaci/fakturę pośle/
    cokolwiek z czym nam tam zalega ;>, więc nie ma podstaw aby cokolwiek
    "skreślać w niebyt".

    A secundo, to zawsze możesz trafić po drugiej stronie na Tristana :>,
    a jak wywiedziono na .prawo, o należny dług (dług może mieć postać
    np. niewykonanej usługi, bynajmniej nie chodzi *tylko* o pieniądze!)
    można dłużnika nękać dożywotnio.
    Powołać może się na przedawnienie tylko przed sądem, do żądania
    zaprzestania upominania się "wot tak" o swoje (bez sądu) nie ma
    podstaw :>

    "Wisisz" komuś 1 zł - ma prawo upominać się co jakiś czas o tę złotówkę.
    Do tego, że jego to kosztuje 15 zł rocznie Tobie nic :O
    I do tego, że przedawnione już 15 lat temu - też.
    Ba, sądzę że do spadkobierców też może uderzać!

    pzdr, Gotfryd