  • Data: 2006-07-10 07:29:28
    Temat: Re: dotacja z UP a koszty uzysk.
    Od: gonia <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    : faktury wpisane mają być z datą OTRZYMANIA.
    > A zakazu posyłania faktur pocztą żółwiową nie ma... ;)

    Ponieważ nie czuję się przekonana, a argumenty z każdej strony się
    powtarzają, ja pasuję.
    Na zakończenie tylko dodam to, co w poście obok - przynaję ci rację, że
    terminem do odliczenia jest miesiąc otrzymania nie zakupu, nigdy nie
    twierdziłam, że jest inaczej. Ale próba twierdzenia, że 250 faktur
    otrzymałem po pół roku, płacąc za materiał gotówką ( 7 dni na
    wystawienie faktury, czyli zakładamy , że w takim media markt czy macro,
    po tygodniu idziesz po fakturę, coby nie przepadł termin do jej
    wystawienia, ale mówisz, że tej faktury to ty teraz nie odbierzesz, bo
    ona będzie Ci potrzebna za pół roku dopiero - chciałabym to widzieć
    )jest wersją bardzo naciąganą. Natomiast w ustawie jest powiedziane w
    okresie otrzymania faktury lub w miesiącu nastepnym. Nie jest
    powiedziane, faktury lub jej duplikatu. O duplikacie jest mowa dalej, i
    jak dla mnie, termin odliczenia z podatku jest dla podatnika - żeby nie
    musiał on cofać się do miesiąca zakupu i robić korekty deklaracji,
    Wykorzystywanie więc duplikatów faktur w takiej ilości, też może się
    skonczyć przed NSA i to niekoniecznie wygraną sprawą.
    Przy czym ja neguję samego prawa, które faktycznie wynika z dyrektywy i
    naszej ustawy, o czym świadczą interpretacje przytoczone przez Docenta.
    Ja tylko proszę o podanie przepisu, który od strony technicznej nie
    wykluczałby tego prawa, przepisu, z którego wynika, że tak naprawdę
    okres otrzymania jest nieistotny. Moim zdaniem tu nawet nie wchodzi w
    grę prawo buszu - wszystko dozwolone, co nie zakazane, bo ja widzę ten
    zakaz w miejscu okresu otrzymania badź następnego.

    miłego dnia życzę i czekam na kolejny temat, w którym w końcu użyjesz
    argumentów przekonujących mnie do końca;-))

    g.