  • 1. Data: 2007-04-14 17:49:53
    Temat: drugi stosunek pracy
    Od: "wefe" <k...@g...PL>

    Witam,

    mam takie pytanie do grupowiczów otóż, nawiązałem drugi stosunek pracy (0,5
    etatu razem 1,5) i zastanawiam się czy powiadomić zakłady ze pracuje w
    równocześnie w innym zakładzie pracy. Czy jak powiadomię będę miał jakieś
    ulgi w składkach na ZUS , podatki i etc.

  • 2. Data: 2007-04-14 18:24:42
    Temat: Re: drugi stosunek pracy
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    wefe napisał(a):
> [...]
    > etatu razem 1,5) i zastanawiam się czy powiadomić zakłady ze pracuje w

    Możesz, nie musisz.
    Zakładamy że nie masz jakiegoś zakazu pracy dla innego podmiotu, zakazu
    konkurencji czy czegoś w tym stylu.

    Czy jak powiadomię będę miał jakieś
    > ulgi w składkach na ZUS , podatki i etc.

    Nie.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 3. Data: 2007-04-14 21:32:49
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Maddy" <m...@e...com.pl> wrote in message

    > Możesz, nie musisz.
    > Zakładamy że nie masz jakiegoś zakazu pracy dla innego podmiotu, zakazu
    > konkurencji czy czegoś w tym stylu.
    >
    > Czy jak powiadomię będę miał jakieś
    >>
    > Nie.

    Pod warunkiem, że drugi zakład pracy wie, że jest drugi, bo inaczej też
    będzie odliczał "kwotę wolną" i wyjdzie kuku na koniec bo trzeba będzie
    sporo dopłacić.
    Przynajmniej jeden z nich powinien wiedzieć, żeby tych parudziesięciu
    złotych nie odliczać.

  • 4. Data: 2007-04-14 23:10:49
    Od: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>

    witek nabazgrolił na ekranie:
> [...]
    > sporo dopłacić.
    > Przynajmniej jeden z nich powinien wiedzieć, żeby tych parudziesięciu

    Pracodawca powinien odliczać tą kwotę wolną tylko na podstawie złożonego
    przez pracownika oświadcznenia - pit-2. Sam z siebie nie może tego zrobić.
    Więc, jeżeli pracownik w drugim zakładzie nie złoży takiego oświadczenia,
    to nie musi pierwszego zakładu powiadamiać.
    Jest jeszcze kwestia zusu - przekroczenia limitu podstawy składek. Musi on
    pamiętać/liczyć, aby wtedy gdy przekroczy limit, poinformować zakłady pracy
    o nienaliczaniu składek zus. Bo inaczej to zus poinformuje zakłady /po
    pewnym czasie - i będzie zamieszanie z korygowaniem dokumentow/.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 5. Data: 2007-04-15 08:08:34
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela, 15 kwietnia 2007 01:10
    (autor Nikiel ;)
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <evrn1g$puf$1@node1.news.atman.pl>):

    > Pracodawca powinien odliczać tą kwotę wolną tylko na podstawie złożonego
    > przez pracownika oświadcznenia - pit-2. Sam z siebie nie może tego zrobić.

    Może w teorii :D Ja miałem odliczane aż złożyłem wniosek, żeby nie odliczać.

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

  • 6. Data: 2007-04-16 05:57:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 15 Apr 2007, Wrak Tristana wrote:

    > W odpowiedzi na pismo z niedziela, 15 kwietnia 2007 01:10
    > (autor Nikiel ;)
    >
    > Może w teorii :D

    Hm... jest jakaś podstawa prawna?
    Bo mi się wydawało że prawo nie przewiduje.
    Znaczy to iż fizycznie może złamać prawo rozumiem :O

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2007-04-16 08:13:20
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 16 kwietnia 2007 07:57
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0704160756240.3204@athlon64>):

    > Hm... jest jakaś podstawa prawna?

    Napisałem, że może w teorii....

    > Bo mi się wydawało że prawo nie przewiduje.
    > Znaczy to iż fizycznie może złamać prawo rozumiem :O

    No i chyba tak działa praktyka, bo już z dwa razy takie oświadczenie
    składałem. księgowe chyba przyjmują na pałę, że odliczać, bo to standard. A
    jak ktoś chce nie odliczać, to zgłasza.

  • 8. Data: 2007-04-16 08:47:37
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Wrak Tristana napisał(a):
> [...]
    >
    > No i chyba tak działa praktyka, bo już z dwa razy takie oświadczenie
    > składałem. księgowe chyba przyjmują na pałę, że odliczać, bo to standard. A

    A jest dokładnie odwrotnie.
    Ulgę odlicza się na wniosek pracownika.
    Jeżeli pracownik takiego wniosku nie złoży to pracodawcy nie wolno
    obniżać zaliczek.
    Jak ktoś byłby złośliwy to by mógł napsuć krwi takim "praktycznym"
    księgowym.

    A swoją drogą często zdarza mi się słyszeć jak nieznajomość przepisów
    określa się mianem "praktyki" lub "zwyczaju".

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 9. Data: 2007-04-16 20:25:56
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 16 kwietnia 2007 10:47
    (autor Maddy
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <evvdf7$gk8$1@nemesis.news.tpi.pl>):

> [...]
    >
    > A swoją drogą często zdarza mi się słyszeć jak nieznajomość przepisów
    > określa się mianem "praktyki" lub "zwyczaju".

    Co nie zmienia faktu, że przepisy mają nieskończoną rozdzielczość i po
    prostu trzeba iść na kompromis.

    No i skoro bezpieczniej zgłosić księgowej, to lepiej zgłosić.

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    To: t...@r...pl nie jest mój adres. To adres takiego smutasa, co