  • 1. Data: 2004-10-20 12:43:56
    Temat: drukaraka fiskalna po odczycie
    Od: "Bartek_1978" <B...@p...onet.pl>

    Witam

    Czy po zakończeniu DG i dokonanym odczycie z drukarki fiskalnej mogę jej
    używać jako niefiskalnej?
    Chodzi o to, że ja zakończyłem DG a moja mama zaczęła i wypisywanie ręcznie
    paragonów jest męczące, więc czy można użyć tej już zczytanej drukarki
    używanej przeze mnie w DG mojej mamy jako pomocy przy wydruku?

    Bartłomiej Czerkun
    r...@a...pl
    tel./fax 68/374-39-91
    507029916
    gg 1441667

  • 2. Data: 2004-10-20 13:31:42
    Temat: Re: drukaraka fiskalna po odczycie
    Od: Dariusz Domagała <biuro(no_spam)@intersoft.net.pl>

    Użytkownik "Bartek_1978" <B...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > paragonów jest męczšce, więc czy można użyć tej już zczytanej drukarki
    > używanej przeze mnie w DG mojej mamy jako pomocy przy wydruku?

    Drukarka po odczycie nie stala sie drukarka 'niefiskalna'
    Przestala tylko istniej dla US.
    Jezeli jest to drukarka z nowa homologacja to nie.
    Nie da sie w niej zmienic NIP'u i tu jest problem.

    Darek

  • 3. Data: 2004-10-20 14:18:51
    Od: "Bartek_1978" <B...@p...onet.pl>

    > Drukarka po odczycie nie stala sie drukarka 'niefiskalna'
    > Przestala tylko istniej dla US.
    > Jezeli jest to drukarka z nowa homologacja to nie.
    > Nie da sie w niej zmienic NIP'u i tu jest problem.

    Oki, więc z tego co rozumiem jesli nie bede jej uzywal do celow ksiegowych,
    tylko do wystawiania paragonu dla klienta (nie z obowiazku nadanego przez
    US) a po to aby mial zalacznik do karty gwarancyjnej to bedzie OK?
    Oczywiscie sprzedaz zostanie zaksiegowana notą

  • 4. Data: 2004-10-20 14:32:36
    Od: Dariusz Domagała <biuro(no_spam)@intersoft.net.pl>

> [...]
    > US) a po to aby mial zalacznik do karty gwarancyjnej to bedzie OK?
    > Oczywiscie sprzedaz zostanie zaksiegowana notą

    NIP!!!!
    Jak sobie wyobrazasz wydawanie klientowi paragonu z niewlasciwym nipem.
    Urzadzenia fiskalne ze stara homolagacja mialy nip wisywany w naglowek
    paragonu i mozna bylo go zmieniac dowolnie. W nowych urzadzeniach zapis
    nipu jest jednorazowy i tego nie zmienisz.

    Darek

  • 5. Data: 2004-10-22 10:18:52
    Od: "regent..." <r...@o...pl_TOTEZ>

    Użytkownik "Dariusz Domagała" <biuro(no_spam)@intersoft.net.pl>
    napisał w wiadomości news:cl5pe9$18r$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > Przestala tylko istniej dla US.
    > Jezeli jest to drukarka z nowa homologacja to nie.
    > Nie da sie w niej zmienic NIP'u i tu jest problem.

    nie istnieje dla US
    jednak można by wymienić moduł i używać jako niefiskalnej
    jeśli stara homologacja - to koniec możliwości
    przy nowej hom. nowy właściciel mógłby ją sfiskalizować w odpowiednim
    terminie

    > Darek

    regent...

  • 6. Data: 2004-10-22 10:20:02
    Od: "regent..." <r...@o...pl_TOTEZ>

    napisał w wiadomości news:cl5t0f$ndd$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > paragonu i mozna bylo go zmieniac dowolnie. W nowych urzadzeniach
    zapis
    > nipu jest jednorazowy i tego nie zmienisz.

    i w nowych i starych nip jest jednorazowy ... w module fiskalnym
    a ten można wymienić

    > Darek

    regent...

  • 7. Data: 2004-10-22 10:43:41
    Od: Dariusz Domagała <biuro(no_spam)@intersoft.net.pl>

    > i w nowych i starych nip jest jednorazowy ... w module fiskalnym
    > a ten można wymienić

    Glupoty prawicie.

    Mam nadzieje ze mowiac o module fiskalnej masz na mysli
    pamiec fiskalna?

    W starych urzadzeniach (<2001) nip nie byl zapisywany
    do PAMIECI fiskalnej. Mozna go bylo dowolnie zmieniac.
    Zmiana przepisow w lipcu 2001 zmienila to tak ze nip
    zapisywany jest jednorazowo do pamieci fiskalnej, a nie
    sadze aby pytajacemu usmiechalo sie jej wymienianie
    tylko po to by ot tak sobie drukowac paragony.

    Darek

  • 8. Data: 2004-10-22 18:14:16
    Od: "regent..." <r...@o...pl_TOTEZ>

    napisał w wiadomości news:claob9$94p$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
    > pamiec fiskalna?
    >
    > W starych urzadzeniach (<2001) nip nie byl zapisywany
    > do PAMIECI fiskalnej. Mozna go bylo dowolnie zmieniac.

    w jakim modelu??????????????

    > Darek

    regent...
    (???????)

  • 9. Data: 2004-10-23 07:56:48
    Od: Dariusz Domagała <biuro(no_spam)@intersoft.net.pl>

    > w jakim modelu??????????????

    Np. w prawie wszystkich Optimus'ach.
    (z małymi wyjatkami).

    Darek

  • 10. Data: 2004-10-23 07:58:24
    Od: Dariusz Domagała <biuro(no_spam)@intersoft.net.pl>

    Użytkownik "Dariusz Domagała" <biuro(no_spam)@intersoft.net.pl> napisał w
    wiadomości news:cld344$2pn$1@nemesis.news.tpi.pl...

    doprecyzuje: np. Optimus PS2000 ver. <= 3.1