  • 1. Data: 2004-10-20 10:46:21
    Temat: Karta podatkowa
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Czy ktoś może mi doradzić w kwesti poprowadzenia działalności której
    głównym celem jest poszukiwanie dla pewnego banku klientów do kredytów
    mieszkaniowych. Czyli w zasadzie usługi doradcze.
    I pytanie podstawowe czy da sie to podciągnąc pod kartę podatkową -
    rozumiem że wtedy płace 8,5% (usługi) ale czy może by to 'inaczej ubrać' i
    mieć niższą stawke? Podejrzewam że bankowi wszystko jedno co wpisze na
    fakturze prowizyjnej :>

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 2. Data: 2004-10-20 16:01:16
    Temat: Re: Karta podatkowa
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 20 Oct 2004, Sebol wrote:

    >+ Czy ktoś może mi doradzić

    Nie. A można podyskutować ? ;)
    [...]
    >+ I pytanie podstawowe czy da sie to podciągnąc pod kartę podatkową -
    >+ rozumiem że wtedy płace 8,5% (usługi)

    Zlituj się. Jakie procenty przy KARCIE ?
    Karta to jest STAŁY ryczałt ! Z góry zadany...

    >+ ale czy może by to 'inaczej ubrać'

    A jak US powie że "ale jest inaczej i my za ostatnie 5 lat
    poprosimy dopłatę z odsetkami" ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

  • 3. Data: 2004-10-20 19:38:56
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Wed, 20 Oct 2004 18:01:16 +0200, Gotfryd Smolik news naskrobał(a):

    > Zlituj się. Jakie procenty przy KARCIE ?
    > Karta to jest STAŁY ryczałt ! Z góry zadany...

    us sam okresla czy jak?

    > A jak US powie że "ale jest inaczej i my za ostatnie 5 lat
    > poprosimy dopłatę z odsetkami" ?

    tym sie nie przejmuj.

  • 4. Data: 2004-10-21 08:22:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    >+
    >+ > Zlituj się. Jakie procenty przy KARCIE ?
    >+ > Karta to jest STAŁY ryczałt ! Z góry zadany...

    A jakby inaczej ? Decyzją. Możesz się nie zgodzić - i wybrać
    ryczałt ewidencjonowany (o ile wolno stosować dla danej DG)
    albo KPiR.

    >+ > A jak US powie że "ale jest inaczej i my za ostatnie 5 lat
    >+ > poprosimy dopłatę z odsetkami" ?
    >+
    >+ tym sie nie przejmuj.

    ???
    To po co pytasz "czy da sie to podciągnąc pod kartę podatkową"
    kiedy uważasz że ważne "w co to ubrać" a nieważne "co to
    faktycznie jest" ?? ;>

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

  • 5. Data: 2004-10-21 10:29:19
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Thu, 21 Oct 2004 10:22:50 +0200, Gotfryd Smolik news naskrobał(a):

    > A jakby inaczej ? Decyzją. Możesz się nie zgodzić - i wybrać
    > ryczałt ewidencjonowany (o ile wolno stosować dla danej DG)
    > albo KPiR.

    decyzja jest wydana na podstawie układu jowisza względem słońca czy np
    rodzaju działaności?

    > To po co pytasz "czy da sie to podciągnąc pod kartę podatkową"
    > kiedy uważasz że ważne "w co to ubrać" a nieważne "co to
    > faktycznie jest" ?? ;>

    Twierdze że część kosztów można zminimalizować nie łamiąc prawaa jedynie
    wykorzystując istniejące możliwości wzglednie dziury w ustawach - i o to
    się pytam. Nie pytałem o sankcje US wynikające z ich
    _głebokiego_i_długiego_dochodzenia_z_wykorzystaniem_
    UKS_i_innych_super_tajnych_służb_

  • 6. Data: 2004-10-21 11:46:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 21 Oct 2004, Sebol wrote:
    [...karta podatkowa...]
    >+ decyzja jest wydana na podstawie układu jowisza względem słońca czy np
    >+ rodzaju działaności?

    Nie wiem. Może np. US mają jakieś wewnętrzne "okólniki".

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

  • 7. Data: 2004-10-21 16:09:06
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > On Thu, 21 Oct 2004, Sebol wrote:
    > [...karta podatkowa...]

    > Nie wiem. Może np. US mają jakieś wewnętrzne "okólniki".

    Gotfryd, no jak możesz. Wewnętrzne okólniki, też mi coś.

    Ustawa o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów
    osiąganych przez osoby fizyczne z dnia 20 listopada 1998 (jak widac dośc
    stara).

    Załacznik nr 3 "Tabela miesięcznych stawek podatku dochodowego w formie
    karty podatkowej"

    Stawka kwotowa podatku zależy o wielkości miejsowości w której sie
    prowadzi działalnośc i od liczy pracowników (1 do 5 pracowników, więcej
    bedąc na karcie zatrudnić nie można bo to jest podatek od dzialalności
    prowadzonej "w niewielkim zakresie") a dodatkowo US może stosowac rózne
    obniżenia, np. dla osób powyżej 60 roku życia oraz obniżenie jeżeli
    podatnik udowodni że dana stawka jest zbyt wysoka przy jego rozmiarze
    działalności.
    A w ogóle radze kartowiczom przeczytac tę ustawę.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 8. Data: 2004-10-21 19:07:11
    Od: " nocnyMarek" <n...@N...gazeta.pl>

    Sebol <lobo_(usun_to)@autograf.pl> napisał(a):

> [...]
    > rozumiem że wtedy płace 8,5% (usługi) ale czy może by to 'inaczej ubrać' i
    > mieć niższą stawke? Podejrzewam że bankowi wszystko jedno co wpisze na

    Trzeba by przeczytać w usrawie jakie rodzaje działalności w to wchodzą,
    ale raczej jest to przygotowane pod działalność rzemieślniczą,
    a takie usługi jak doradztwo będą raczej na pewno wyłączone
    i to zarówno z karty jak i z ryczałtu.
    MF uznaje tego typu działalność za wysokodochodową, czy też niskokosztową,
    i śmiem wątpić aby zechciało ją wspierać.

  • 9. Data: 2004-10-21 21:11:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 21 Oct 2004, Maddy wrote:
    [...]
    > + Gotfryd, no jak możesz.

    ...już się chowam... było poprzestać na "nie wiem" :> !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)