  • 1. Data: 2002-12-23 00:51:33
    Temat: drukarka za 5k w koszty
    Od: "Bakla" <w...@h...com>

    Witam,

    Jestem w trakcie kupowania kolorowej drukarki laserowej. Kosztuje ona 5k
    netto, producent zastosowal jednak pewien trik. Sprzedaje ja tylko z czarnym
    tonerem za 3,5k i osobno jakby 'upgrade' do koloru za 1,5k. Producent
    przekonuje ze tak zaawansowana drukarke mozna zakwalifikowac jako
    samodzielny srodek trwaly (drukuje mono) i zamortyzowac od razu (3,5k),
    natomiast zestaw kolorowych materialow eksploatacyjnych za 1,5k kwalifikuje
    jako ulepszenie srodka trwalego i karze wrzucic w calosci w kup

    czytam od kilku godzin dyskusje na temat drukarek na goglach i widze ze
    sprawa jest nierozstrzygnieta, co sadzicie o powyzszym?

    dz, pzdr

  • 2. Data: 2002-12-23 01:44:26
    Temat: Re: drukarka za 5k w koszty
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bakla" <w...@h...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > tonerem za 3,5k i osobno jakby 'upgrade' do koloru za 1,5k. Producent
    > przekonuje ze tak zaawansowana drukarke mozna zakwalifikowac jako

    Jak taka zaawansowana to pewnie ma mozliwośc drukowania bez komputera np.
    przyjmuje dostarczone (ma w sobie urządzenie odczytujące) na dyskietce czy
    CD teksty i grafiki (np. postscript).
    IMO, inaczej jest to klasyczne urządzenie wyjscia komputera które bez niego
    nic nie zrobi i dlatego może co najwyżej ulepszyc tego ostatniego. Ale od
    nowego roku cos sie zmienia, precyzuje w tej materii .... chyba kwota
    poszczególnych ulepszeń nie może przekroczyć określonej kwoty .... także
    jak szaleć to do sywestra 2002 ;))

    > (drukuje mono) i zamortyzowac od razu (3,5k),
    > natomiast zestaw kolorowych materialow eksploatacyjnych za 1,5k
    kwalifikuje
    > jako ulepszenie srodka trwalego i karze wrzucic w calosci w kup

    Nie za bardzo rozumiem jak mozna do wartości ŚT przyjmować "zestaw
    kolorowych materialow eksploatacyjnych za 1,5k" .... materiały
    ekspolatacyjne (toner) to materiały ekspolatacyjne i co każdy zakup tonera
    chcesz traktować jako zwiększenie ŚT ?

    Sark

  • 3. Data: 2002-12-23 05:49:07
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik Sark napisał:

> [...]
    >IMO, inaczej jest to klasyczne urządzenie wyjscia komputera które bez niego
    >nic nie zrobi i dlatego może co najwyżej ulepszyc tego ostatniego.

    wKT: Niekoniecznie. jeżeli ma wbudowany serwer wydruku lub podłączymy ją
    do sieci poprzez serwer wydruku, to przecież będzie to niezależne
    urządzenie i może zwiększyć co najwyżej wartość serwera wydruku...

    --
    Jego Szara Eminencja Czcigodny mag. Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: mag. Przemysław Adam Śmiejek)

  • 4. Data: 2002-12-23 06:54:48
    Od: "Pawel F. Rozenek" <s...@b...net>

    > wKT: Niekoniecznie. jeżeli ma wbudowany serwer wydruku lub podłączymy ją
    > do sieci poprzez serwer wydruku, to przecież będzie to niezależne
    > urządzenie i może zwiększyć co najwyżej wartość serwera wydruku...

    Czy fakt posiadania wbudowanego serwera wydruku zwalnia z koniecznosci
    podwyzszania wartosci komputera? Przeciez ta drukarka bez kpmputera i tak
    nie wydrukuje, bo cos musi jej te dane podac...

    Tylko ktory komputer zwiekszyc wartosc, jesli drukartka podpieta jest do
    sieci eternetowej?, a nie bezposdednio do ktoregos kompa?

    I jeszcze jedna sprawa: Jak to jest w przypadku urzadzen-kombajnow :skaner i
    drukarka w jednym, bo one moga faktycznie samodzielnie kopiowac dokumenty!

  • 5. Data: 2002-12-23 10:18:43
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Pawel F. Rozenek" <s...@b...net> napisał w
    wiadomości news:au6bvo$9sa$1@news.lublin.pl...

> [...]
    do
    > sieci eternetowej?, a nie bezposdednio do ktoregos kompa?

    A co z komputerami bez S.O. na pokładzie, ktore logują się z sieci?
    Samodzielnie tez nie moga dzialac, tylko w sieci...

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 6. Data: 2002-12-23 10:30:50
    Od: "vic" <v...@y...com>

    dzieki za odpowiedzi

> [...]
    niego
    > nic nie zrobi i dlatego może co najwyżej ulepszyc tego ostatniego.

    Pomijajac techniczne szczegoly, karty sieciowe itp. Drukarka sprzedawana
    jest w zestawie ze skanerem (nie jest on wbudowany, osobno), pewnie jakims
    badziewnym, najtanszym. Trik polega na tym ze w takiej sytuacji moze
    drukowac bez komputera, bo ze skanerem sluzy jako kopiarka
    Tak jest ok?

    Ale od
    > nowego roku cos sie zmienia, precyzuje w tej materii .... chyba kwota
    > poszczególnych ulepszeń nie może przekroczyć określonej kwoty .... także
    > jak szaleć to do sywestra 2002 ;))

    wiesz cos wiecej?

> [...]
    > kolorowych materialow eksploatacyjnych za 1,5k" .... materiały
    > ekspolatacyjne (toner) to materiały ekspolatacyjne i co każdy zakup tonera

    czyli te materialy eksploatacyjne nie sa ulepszeniem śt i normalnie w kup
    (jakoze kosztuja 1,5k)

    czy to wszystko ma rece i nogi?

    dzieki, pzdr

  • 7. Data: 2002-12-23 19:30:07
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "BaLab" <b...@p...com> napisał w wiadomości

    > A co z komputerami bez S.O. na pokładzie, ktore logują się z sieci?
    > Samodzielnie tez nie moga dzialac, tylko w sieci...
    >
    > Pozdrawiam,
    > BaLab

    IMO, tutaj sytuacja jest prostsza i bardzo jasna, taki S.O. to nie mój
    problem, ja kupuję jedynie komputer i to jest mój ŚT, zakładając że nie
    kupuję softu w ogóle nie mam "problemu" wartości niematerialnych i prawnych
    a dostęp do SO czy następnie do softu "zawodowego" mam w ten sam spsób i
    opłacam go np. jako usługę abonamentową - od razu w KUP.

    Sark

  • 8. Data: 2002-12-23 19:57:26
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Sark" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > a dostęp do SO czy następnie do softu "zawodowego" mam w ten sam spsób i
    > opłacam go np. jako usługę abonamentową - od razu w KUP.

    Chwila, kupujesz coś co jest niezdolne do samodzielnego funkcjonowania -
    wyłącznie jako część sieci, niepawdaż? Więc logicznie powinno być to
    zwiększenie wartości sieci lokalnej.

    BaLab

  • 9. Data: 2002-12-23 19:59:50
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik Pawel F. Rozenek napisał:

    >Czy fakt posiadania wbudowanego serwera wydruku zwalnia z koniecznosci
    >podwyzszania wartosci komputera? Przeciez ta drukarka bez kpmputera i tak
    >nie wydrukuje, bo cos musi jej te dane podac...

    Owszem, ale jak masz powiedzmy sieć komputerów i dokupujesz kolejny
    komputer, to czy to zwiększa wartość pozostałych komputerów? Drukarka z
    oddzielnym serwerem wydruku jest urządzeniem niezależnym, jak każdy inny
    serwer. Jeżeli w firmie jest jeden komputer, to może i cieżko tak
    argumentować, ale jak są dwa, trzy i więcej? Nie mówię, że jeden z
    drugim oszołom z US się nie przyczepi, ale dla mnie ewidentnie jest to
    urządzenie osobne. A jak nie, to można zakupić za 100zł jakiegoś starego
    Pentium 100 i postawić na nim serwer wydruku na jakimś Linuksie... I
    wtedy będziesz mał drukarkę podłączoną do komputera za 100zł i już.

    >Tylko ktory komputer zwiekszyc wartosc, jesli drukartka podpieta jest do
    >sieci eternetowej?, a nie bezposdednio do ktoregos kompa?

    No więc właśnie o tym mówię.

    >I jeszcze jedna sprawa: Jak to jest w przypadku urzadzen-kombajnow :skaner i
    >drukarka w jednym, bo one moga faktycznie samodzielnie kopiowac dokumenty!

    Ja bym traktował jako niezależne urządzenie, jeśli mają wbudowany serwer
    wydruku lub jeśli są podłączone nie do komputera, a do niezależnego
    serwera wydruku.

  • 10. Data: 2002-12-23 20:14:25
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "vic" <v...@y...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > badziewnym, najtanszym. Trik polega na tym ze w takiej sytuacji moze
    > drukowac bez komputera, bo ze skanerem sluzy jako kopiarka

    No nie do końca, są takie kombajny biurowe (SAME: skanują, drukują,
    odbieraja faksy, kserują, przyjmuja tez dane z dyskietki no i można toto
    podłączyć do kompika - ale bez niego sobie świetnie radzi) na pewno HP i
    chyba Canon takie robi a i inni też ale w nich jest to rzeczywiście wg
    zasady "all in one". W twoim przypadku mammy jednak dwa oddzielne
    urządzenia które maja stac się jednym tylko dlatego że są wpisane na
    wspólną fakturę. Mocno to naciagane ... ale IMO problem tkwi w tym jak masz
    wystawioną fakturę, dwie pozycje "drukarka kolorowa DK-1XXX" i "skaner
    jednoprzebiegowy" czy też jedna "Urządzenie drukująco-skanujące DK-1XXX" a
    najlepiej "Samodzielne urządzenie drukująco-skanujące DK-1XXX"

    także

    > wiesz cos wiecej?

    UPOF
    "Art. 22g. (...)
    17. Jeżeli środki trwałe uległy ulepszeniu w wyniku przebudowy, rozbudowy,
    rekonstrukcji, adaptacji lub modernizacji, wartość początkową tych środków,
    ustaloną zgodnie z ust. 1, 3-9 i 11-15, powiększa się o sumę wydatków na
    ich ulepszenie, w tym także o wydatki na nabycie części składowych lub
    peryferyjnych, których jednostkowa cena nabycia przekracza 3500 zł. Środki
    trwałe uważa się za ulepszone, gdy suma wydatków poniesionych na ich
    przebudowę, rozbudowę, rekonstrukcję, adaptację lub modernizację w danym
    roku podatkowym przekracza 3500 zł i wydatki te powodują wzrost wartości
    użytkowej w stosunku do wartości z dnia przyjęcia środków trwałych do
    używania, mierzonej w szczególności okresem używania, zdolnością wytwórczą,
    jakością produktów uzyskiwanych za pomocą ulepszonych środków trwałych i
    kosztami ich eksploatacji."

    no i może to sie jeszcze przydać

    "20. W razie trwałego odłączenia od danego środka trwałego części składowej
    lub peryferyjnej wartość początkową tego środka zmniejsza się, od
    następnego miesiąca po odłączeniu, o różnicę między ceną nabycia (kosztem
    wytworzenia) odłączonej części a przypadającą na nią, w okresie połączenia,
    sumą odpisów amortyzacyjnych obliczoną przy zastosowaniu metody amortyzacji
    i stawki amortyzacyjnej stosowanej przy obliczaniu odpisów amortyzacyjnych
    tego środka trwałego.

    21. Jeżeli odłączona część zostanie następnie przyłączona do innego środka
    trwałego, w miesiącu połączenia zwiększa się wartość początkową tego innego
    środka o różnicę, o której mowa w ust. 20."

    a tak w ogóle to jest to w nowej "Ustawa z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku
    dochodowym od osób fizycznych" ale ze stanem prawnym na 01.01.2003 r

    > czyli te materialy eksploatacyjne nie sa ulepszeniem śt i normalnie w kup
    > (jakoze kosztuja 1,5k)

    No wiesz gdby zakup tonera czy jakiś tam termofolii lub kolejnych ryz
    papierów do ksera uznawać jako zwiększenie ŚT to by łyby niezle jaja ;))
    .... do drukarki wkładasz tusz i kartki papieru drukujesz no i klient
    zabiera i trochę tuszu i trochę kartek papieru .... można tak dalej np.
    materiały eksploatacyjne do samochodu: benzyna, olej, smary ...
    Wracając jeszcze do drukarki: są takie co maja głowiće wbudowana na stałe
    (np. Epsony) i na pewno jest to element ŚT ale większość ma głowiće w
    zbiorniczku z tuszem (np. HP-ki) i wtedy jest to materiał eksploatacyjny
    jako całość.

    > czy to wszystko ma rece i nogi?

    pytanie co się u ciebie kryje pod owym pojeciem materiałów ekspolatacyjnych
    ? (może to po prostu, dla jasności, wziąść na odzielna fakturę ?)

    Sark