    From: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: drukarka za 5k w koszty
    Date: Mon, 23 Dec 2002 20:59:50 +0100

    Użytkownik Pawel F. Rozenek napisał:

    >Czy fakt posiadania wbudowanego serwera wydruku zwalnia z koniecznosci
    >podwyzszania wartosci komputera? Przeciez ta drukarka bez kpmputera i tak
    >nie wydrukuje, bo cos musi jej te dane podac...

    Owszem, ale jak masz powiedzmy sieć komputerów i dokupujesz kolejny
    komputer, to czy to zwiększa wartość pozostałych komputerów? Drukarka z
    oddzielnym serwerem wydruku jest urządzeniem niezależnym, jak każdy inny
    serwer. Jeżeli w firmie jest jeden komputer, to może i cieżko tak
    argumentować, ale jak są dwa, trzy i więcej? Nie mówię, że jeden z
    drugim oszołom z US się nie przyczepi, ale dla mnie ewidentnie jest to
    urządzenie osobne. A jak nie, to można zakupić za 100zł jakiegoś starego
    Pentium 100 i postawić na nim serwer wydruku na jakimś Linuksie... I
    wtedy będziesz mał drukarkę podłączoną do komputera za 100zł i już.

    >Tylko ktory komputer zwiekszyc wartosc, jesli drukartka podpieta jest do
    >sieci eternetowej?, a nie bezposdednio do ktoregos kompa?

    No więc właśnie o tym mówię.

    >I jeszcze jedna sprawa: Jak to jest w przypadku urzadzen-kombajnow :skaner i
    >drukarka w jednym, bo one moga faktycznie samodzielnie kopiowac dokumenty!

    Ja bym traktował jako niezależne urządzenie, jeśli mają wbudowany serwer
    wydruku lub jeśli są podłączone nie do komputera, a do niezależnego
    serwera wydruku.

    --
    Jego Szara Eminencja Czcigodny mag. Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: mag. Przemysław Adam Śmiejek)