    From: " artur" <a...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: dwa pytania...
    Date: Mon, 26 Jul 2004 14:35:27 +0000 (UTC)

    Samotnik <s...@s...eu.org> napisał(a):

    > Cóż za złota myśl, na budynku Ministerstwa Finansów musisz to wywiesić. ;-)
    >
    > Słyszałeś o paragonach fiskalnych? A także o tzw. sprzedaży
    > bezrachunkowej, stosowanej kiedy nie ma obowiązku rejestracji kasą, a
    > sprzedaż odbywa się na rzecz osób fiz. nieprowadzących działalności
    > gospodarczej?

    Zgadza się, zapomiałem o tym. Fakture wystawiasz obowiązkowo jeśli świadczysz
    usługi podatnikom VAT. Jeśli świadczysz uslugi osobom fizycznym nie będących
    podatnikami VAT, wystawiasz faktury tylko na ich wyraźne żądanie.

    Ponadto, jesli masz obowiązek stosowania kasy fiskalnej, sprzedaż
    dokumentujesz paragonem. Ale jak wynika z postu marcina, kasy fiskalnej brak.

    Jesli chodzi o pozostałe sytuacje to spotkałem sie z takim rozwiązaniem.
    Sprzedając towar lub usługę nie wydajesz klientowi nic (chyba, że zażąda od
    Ciebie faktury VAT). Prowadzisz rejestr sprzedaży bezrachunkowej i na koniec
    okresu rozliczeniowego VAT (np. miesiąca) wpisujesz w jednej pozycji sumę
    dokonanej sprzedaży do rejestru sprzedaży VAT.

    Pozdrawiam,
    artur