    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Sat, 14 Apr 2012 11:48:41 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: dwa pytania dot PIT-37

    On Fri, 13 Apr 2012, Animka wrote:

    > W ustawie z którego roku?

    Animka, *bardzo* proszę, nim zabierzesz głos w sprawach do
    których sa łatwo dostępne opisy i teksty zródłowe, *sama*
    sprawdz nim wyskoczysz na dyskutanta niczym Filip z konopii,
    mogłabys?
    Bo ja doskonale wiem, że znasz się na komputerach, systemach
    operacyjnych i jeszcze paru rzeczach (gdzie widziałem Cię na
    grupach), ale odnoszę wrażenie że o ile z pisaniem dobrze Ci
    idzie, to z czytaniem różnie ;), za to "zarzuty" wyssane z palca
    znajdujesz, i owszem.

    Tu:

    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,23,65,741,,2
    0110102,ustawa-z-dnia-13101995-r-o-zasadach-ewidencj
    i-i-identyfikacji.html

    ...stan aktualny, nie zmieniony w tym roku, ostatnia zmiana była
    w DU 2011 nr 171 poz. 1016 i jest tu:

    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,42,42,1754,,
    ,ustawa-z-dnia-29072011-r-o-zmianie-ustawy-o-zasadac
    h.html

    ...i masz tekst:
    +++
    Art. 3.
    1. Identyfikatorem podatkowym jest:
    [...]
    2) NIP - w przypadku pozostałych podmiotów podlegajšcych obowišzkowi
    ewidencyjnemu, o którym mowa w art. 2.
    ---

    Daty wydania też tam masz. Zajrzyj.

    > Nowe druki PIT mają to okienko skreślone.

    Trzeba było nie skreslać to bys miała nie skreslone :>

    Tu masz urzędowo wystawiony wzór deklaracji PIT-36:
    http://www.mf.gov.pl/_files_/podatki/formularze_poda
    tkowe/pit_2012/pit-36.pdf
    ...a tu PIT-37:
    http://www.mf.gov.pl/_files_/podatki/formularze_poda
    tkowe/pit_2012/pit-37.pdf

    I teraz pokaż nam, gdzie widzisz to "skreslenie".
    Tam masz polecenie, żeby podatnik SOBIE SKRESLIŁ, w zależnosci od tego
    co potrzebuje wpisać.

    I owszem, podejrzewam że wzięłas jakis gotowy program, KAZAŁAS MU
    SKRESLIC NIP (i zostawic REGON) i potem na tej podstawie wyciagasz
    wnioski.
    Ale to trzeba mieć talent ;)

    pzdr, Gotfryd