    From: Tomek <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: działalność, czy nie działalność???
    Date: Fri, 24 Sep 2010 11:24:31 +0200

    W dniu 24.09.2010 10:10, s_13 pisze:

    > no właśnie w każdą ustawę zajrzę i mam wątpliwości, nawet uosdg...
    > chodzi mi o to "zorganizowany i ciągły"
    > kiedy te warunki są spełnione?

    Wg mnie to jest tak, że odnośnie PITu wszytsko gra - nie prowadzisz DG w
    rozumieniu updof, w związku z tym szansa na kontrolę z US/UKS jest
    bliska zero. Co za tym idzie szansa że ktoś się zainteresuje tematem od
    strony ZUS, nie mówiąc już o przepisach środowiskowych i innych, jest
    czysto iluzoryczna.

    Natomiast techniczne rzecz biorąc, w usus masz:

    Art. 8
    6. Za osobę prowadzącą pozarolniczą działalność uważa się:
    1) osobę prowadzącą pozarolniczą działalność gospodarczą na
    podstawie przepisów o działalności gospodarczej lub innych przepisów
    szczególnych;
    2) twórcę i artystę;
    3) osobę prowadzącą działalność w zakresie wolnego zawodu:
    a) w rozumieniu przepisów o zryczałtowanym podatku dochodowym
    od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne,
    b) z której przychody są przychodami z działalności
    gospodarczej w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym od osób fizycznych;
    (...)

    -- więc jest szansa że pod coś się łapiesz.

> [...]
    > okaże umowy),
    > niestety posiadam tez umowy "stałe", tzn, podpisane na rok i corocznie
    > odnawiane, do których w razie wykonania pracy dołączam konkretny
    > rachunek
    > kurcze... nie wiem już z tym "ciągły"... choć patrząc na burdel w
    > moich dokumentach trudno powiedzieć, że jestem
    > "zorganizowany"... :-)))

    > no można siedzieć cicho i jakoś będzie :-)
    > myślałem o złożeniu zapytania o interpretację, ale jak podam im
    > wszystko jak na tacy, to wtedy dopiero będzie... :-)

    Ja bym się nie wychylał, poinformujesz US że coś jest na rzeczy, a w
    odpowiedzi Ci napiszą: "jeśli podatnik prowadzi działalność w sposób
    ciągły i zorganizowany, wtedy powinien się zarejestrować jako
    przedsiębiorca, jeśli nie to nie powinien".

    > przeglądam inne interpretacje w tym temacie i patrzę, że kryterium
    > oceny jest inny dochód, poza umowami o dzieło, tzn. jeśli ktoś pracuje
    > najlepiej na etacie, a umowami o dzieło "dorabia" sobie, ale gdzie
    > jest granica... w dochodzie? w częstotliwości?

    To są takie zagadnienia, w których jedni (większość) nie widzą żadnego
    problemu i co setnego z nich trafia szlag. Inni widzą że przepisy są
    niespójne i uznaniowe i się tego nie tykają.
    Jestem praktycznie

    --
    Tomek