  • 1. Data: 2006-01-10 15:10:25
    Temat: działalność + etat - czy cos sie zmienilo od nowego roku
    Od: Paweł Sikorski <p...@l...ITOpl>

    Pracuję na etacie, zarabiam więcej niż minimum.
    Do tego prowadzę DG na zasadach ogólnych [KPiR, VAT].
    To tej pory co miesiąc:
    - skladalem stosowną deklaracje do ZUS i opłacałem składkę zdrowotną
    - składałem deklarację VAT-7 i opłacałem VAT
    - nie składałem deklaracji PIT-5, bo przez cały rok nie miałem podatku
    do zapłacenia

    Czy cos dochodzi do powyzszej listy od nowego roku?
    No chyba, ze nawet w kontekscie roku ubiegłego jest ona nieaktualna...

    Z gory dzieki za info.

  • 2. Data: 2006-01-10 15:14:49
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Paweł Sikorski wrote:

    > Pracuję na etacie, zarabiam więcej niż minimum.

    Minimum wzrosło do 899,10

    > Do tego prowadzę DG na zasadach ogólnych [KPiR, VAT].
    > To tej pory co miesiąc:
    > - skladalem stosowną deklaracje do ZUS i opłacałem składkę zdrowotną

    DRA nie musisz składać od lutego. Poprzednio też nie musiałeś.

    > - składałem deklarację VAT-7 i opłacałem VAT

    Pomyśl może warto oszczędzić czas i od następnego kwartału przejść na
    rozliczenie kwartalne.

    > - nie składałem deklaracji PIT-5, bo przez cały rok nie miałem podatku
    > do zapłacenia
    >
    > Czy cos dochodzi do powyzszej listy od nowego roku?

    Chyba nic.

  • 3. Data: 2006-01-10 15:17:31
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    jureq wrote:

    > DRA nie musisz składać od lutego. Poprzednio też nie musiałeś.

    Poprawka od marca za luty. Uwaga wzrasta stopa zdrowotnego z 8,5% do
    8,75%

  • 4. Data: 2006-01-10 15:57:16
    Od: "ati" <g...@o...pl>

    Widze ciekawy temat,mozesz mnie oswiecic,co z ta deklaracja,dlaczego nie
    trzeba jej skladac

    Ati

  • 5. Data: 2006-01-11 00:44:14
    Od: Paweł Sikorski <p...@l...ITOpl>

    > DRA nie musisz składać od lutego. Poprzednio też nie musiałeś.
    No wlasnie nie bardzo rozumiem, jakie warunki trzeba spelnic, aby nie
    musiec skladac DRA. Dlatego tez caly rok zawozilem ja grzecznie do zusu.
    Na szczescie mam po drodze, wiec nie jest to wielki klopot.

    Dzięki za odpowiedz.

  • 6. Data: 2006-01-11 07:44:18
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    ati wrote:

    > Widze ciekawy temat,mozesz mnie oswiecic,co z ta deklaracja,dlaczego
    > nie trzeba jej skladac

    Ustawa o sytemie ubezpieczeń społecznych
    Art 47. 2a. Osoby prowadzące pozarolniczą działalność, opłacające składki
    wyłącznie za siebie lub osoby z nimi współpracujące, są zwolnione z
    obowiązku składania deklaracji rozliczeniowej lub imiennych raportów
    miesięcznych za kolejny miesiąc, jeżeli nie nastąpiła żadna zmiana w
    stosunku do miesiąca poprzedniego, z zastrzeżeniem ust. 2b.
    2b. Osoby, o których mowa w ust. 2a, opłacające składki od 60%
    przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w poprzednim kwartale, są
    zwolnione z obowiązku składania deklaracji rozliczeniowej lub imiennych
    raportów miesięcznych za kolejny miesiąc także wówczas, gdy zmiana w
    stosunku do miesiąca poprzedniego jest spowodowana wyłącznie zmianą
    tego wynagrodzenia.

    uwaga 1:
    Wbrew temu artykułowi ZUS wymaga składania deklaracji co miesiąc od
    osób, które płacą te nowe obniżone składki dla osób rozpoczynających
    działalność gospodarczą.

    uwaga 2:
    W wypadku składek za styczeń płatnych w lutym zmienia się nie podstawa
    a stawka procentowa zdrowotnego więc składać trzeba.