    From: "kurdebalans" <k...@h...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: dzialalnosc gosp a zus
    Date: Wed, 30 Apr 2003 01:56:08 +0200

    Użytkownik "Herod" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:b8n1c9$n05$1@absolut.sgh.waw.pl...

    > czyli, ku woli scislosci, oplacam tzw. dniowke ( skladka na socjalne,
    > zdrowotne...)/ilosc dni w miesiacu * ilosc prowadzenia dzialalnosci ?

    Kiedyś do takich obliczeń przyjmowało się że każdy miesiąc ma 30 dni.

    > mam jeszcze jedno pytanie: chodzi o tzw. pierwszy dzien.
    > zalozmy ze poinformowawel US, ze dzialalnosc rozpoczynam 1-ego jakiegos
    > miesiaca. W odpowiednim czassie informuje ZUS o tymze fakcie. i teraz : w
    > osobnym liscie informuje o zawieszeniu dzialalnosci. czy moge od razu od
    > 1-ego, czy tez powinienem dopiero od drugiego, a za ten jeden dzien
    > odprowadzic skladke ?

    Możesz, byle by w terminie (7 dni od zaistniałych zmian) zawiesić
    działalność
    od pierwszego dnia jej prowadzenia.
    Dla US zawieszenie/odwieszenie na NIP-1 + pismo odręczne do akt w sprawie
    zawieszenia/odwieszenia czy też nieuruchomienia tej działalności np z
    powodów
    organizacyjnych. W tym odręcznym piśmie o zawieszeniu określasz termin do,
    lecz nie dalej niż do końca roku.
    Z wszelkiej dokumentacji składanej do US rób kopie i potwierdzaj je
    datownikiem US (dokumenty czasem giną).
    Do US musisz złożyć oświadczenie jaką wybierasz formę opodatkowania.
    Do tego potrzebny jest regon aby sprawdzić czy aby pewne formy
    opodatkowania nie są dla Ciebie wykluczone.
    Pobierz ze stron sejmu lub MF aktualne wersje ustaw podatkowych.
    [kurdebalans]