  • From: "X Y Z" <x...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: dzialalnosc gospodarcza wraz z umowa o dzielo
    Date: Thu, 8 Apr 2004 08:02:26 +0200

    Użytkownik "Jan Zkijan" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:c51iel$cmq$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam,
    >
    > pracuje w firmie na pelnym etacie firma placi zusy i wszystko co powinna
    > mam rowniez dzialalnosc gospodarcza
    > z pewnych wzgledow chcialbym zrobic cos dla kogos na umowe o dzielo
    > a nie jako firma ale przedmiot umowy od dzielo miescil by sie
    > w zakresie mojej dzialalnosci gospodarczej (krotko mowiac robie
    > to samo i wystawiam faktury a tu zrobilbym rowniez to samo
    > ale na umowe o dzielo)
    >
    > Czy jest to zgodne z prawem? Czy moge podjac sie tej roboty na
    > umowe o dzielo i nie bedzie to kolidowalo z prowadzeniem dzialalnosci?
> [...]

    Jeszcze w ubiegłym roku było to raczej niezgodne z prawem.
    Od 1 stycznia zniknęły takie zapisy z Ustawy o PIT, a dodatkowo
    skierowaliśmy ze wspólnikem SC pismo do US i tam nam potwierdzili - wolno;
    co prawda US podkreślał, że szczególnie dobrą mamy sytuację właśnie ze
    względu na formę SC, ale z pisma wynika, że jak masz samodzielną DG, to
    działa to identycznie. Pewnie niebawem znajdzie się to na WWW US w
    Olsztynie - odpisali nam w lutym.

    Pozdrawiam
    Kuba