    From: Garvey <g...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: działalność gpspodarcza a konto bankowe
    Date: Sat, 14 Oct 2006 22:22:11 +0200

    zappa napisał(a):
    > Zapewne moje pytania bedą idiotyczne ale dzięki waszym reakcją będę wiedział
    > już na 100%
    >
    > Czy jeżeli zakładam firmę jednosobową muszę dla niej specjalnie założyć nowy
    > rachunek bankowy i czy to musi być specjlany rachunek dla firm )biznesowy)

    powinienes miec osobny rachunek firmowy
    btw. poczytaj regulamin prowadzenia konta, zwykle pisze tam ze rachunek
    osobisty nie moze byc uzywany do prowadzenia dzialalnosci

    > Mam najprostsze konto w mBanku e-konto, czy mogę się nim posługiwać w
    > interesach?

    zaloz sobie dodatkowo mBiznes Konto (bedziesz mial dostep do wszystkich
    kont z jednego panelu)

    ponadto w mBiznes Konto masz darmowy przelew do ZUS i US oraz mozliwosc
    zarejestrowania mTransferu

    > Czy dobrze jest mieć dwa numery rachunku w jednym banku? Z tym że jeden jest
    > prywatnym a drugi biznesowym rachunkiem.

    ja mam 4 rachunki w jednym banku:
    eKonto i eMax (prywatne)
    mBiznes Konto i mBiznes Max (firmowe)
    wszystkie obslugiwane z jednego panelu (co jest bardzo wygodne)

    > W którym banku waszym zdaniem najlepiej zalożyć rachunek dla przesiębiorcy?

    polecam mBank (bo go sam uzywam od kilku lat)