  • Data: 2008-03-18 15:27:13
    Temat: Re: działalność - usługi informatyczne
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 18 Mar 2008, t...@o...pl wrote:

    > Zgadza się, jeśli masz DG i oprócz tego SC, to zdrowone idzie 2x.

    Moment, moment.
    Relatywnie niedawno ktoś przypomniał, że kryterium stanowi "uzyskiwanie
    przychodu".
    Z przezorności zajrzałem do ustawy, co polecam.
    Znaczy powinno być:
    "jeśli uzyskujesz przychody z 1-os DG i SC to zdrowotne idzie 2x".
    Fakt "mania" nie stanowi kryterium!

    Dla porządku, gugla oraz co większych leniwców cytat:
    http://www.gofin.pl/5,39,39877,0.html
    +++
    3. Jeżeli ubezpieczony prowadzšcy działalnoœć pozarolniczš
    <---BACZNOŚĆ!!!--->
    uzyskuje przychody
    < spocznij!! >
    z więcej niż jednego z rodzajów działalnoœci okreœlonych
    w ust. 5, składka na ubezpieczenie zdrowotne jest opłacana odrębnie
    od każdego rodzaju działalnoœci, z zastrzeżeniem ust. 4.

    4. Jeżeli ubezpieczony prowadzšcy działalnoœć pozarolniczš uzyskuje
    przychody z więcej niż jednej spółki w ramach tego samego rodzaju
    działalnoœci, o której mowa w ust. 5 pkt 1-5, składka na ubezpieczenie
    zdrowotne opłacana jest odrębnie od każdej prowadzonej spółki.

    5. Rodzajami działalnoœci sš:
    1) działalnoœć gospodarcza prowadzona w formie spółki cywilnej;
    2) działalnoœć gospodarcza prowadzona w formie jednoosobowej
    spółki z ograniczonš odpowiedzialnoœciš;
    3) działalnoœć gospodarcza prowadzona w formie spółki jawnej;
    4) działalnoœć gospodarcza prowadzona w formie spółki komandytowej;
    5) działalnoœć gospodarcza prowadzona w formie spółki partnerskiej;
    6) wykonywanie działalnoœci twórczej lub artystycznej jako twórca
    lub artysta;
    7) wykonywanie wolnego zawodu w rozumieniu przepisów
    o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów
    osišganych przez osoby fizyczne;
    8) wykonywanie wolnego zawodu, z którego przychody sš przychodami
    z działalnoœci gospodarczej w rozumieniu przepisów o podatku
    dochodowym od osób fizycznych;
    9) inna niż okreœlona w pkt 1-8 pozarolnicza działalnoœć gospodarcza
    prowadzona na podstawie przepisów o działalnoœci gospodarczej
    lub innych przepisów szczególnych.
    ---

    pzdr, Gotfryd