  • Data: 2003-01-28 12:49:12
    Temat: Re: dzialalnosc wykonywana osobiscie
    Od: "pix" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Bo ja np. czytam czasami orzeczenia SN.
    > I o ile rozumiem zwrot "literalna interpretacja" to literalnie
    (..)

    > Umiesz mi wyłożyć jak autor wywiódł, że wyłączenie art 5a dotyczy
    > *tylko* punktu "3" ? Bo ja sam sobie nie umiem :[

    Też się tym dziwiłem przy "pierwszym czytaniu", ale że autorem jest
    bądź co bądź sędzia NSA to zdecydowałem się na "drugie czytanie"
    z wykazaniem maksimum dobrej woli.

    > No i powiedz że sam sobie nie przeczy na końcu:
    (..)

    Wydajesz się stosować "wykładnię językową" również do czytania
    artykułów prasowych, a to może nie jest najlepsza metoda ;-)
    Sam nie jestem do końca przekonany o słuszności prezentownaej
    w tekście interpretacji, tym niemniej nie jest ona chyba aż tak
    naciągana jak piszesz.
    Weźmy chwilowo w nawias wszystkie wykładnie językowe ustawy
    i spójrzmy na problem z innej strony.
    AFAIR tok rozumowania polega na tym, że autor zastanawia się
    "co by było gdyby", czyli jakie byłyby konsekwencje gdyby nie
    zawarto w przepisie wyłączenia dotyczącego DWO.
    A byłyby takie, że _każdą_ działalność należałoby wówczas uznać
    za DG, zgodnie z powołaną definicją z ordynacji podatkowej.
    Stąd pewnie bierze się mowa o charakterze tylko porządkującym.

    Z drugiej strony interpretacja "katastroficzna" (językowa) prowadzi
    prostą drogą do podważenia pewności obrotu gosp. i być może
    co sprytniejszy prawnik wywiódłby z tego nawet niezgodność
    z zasadami państwa prawa tudzież konstytucją - nie mnie o tym
    rozsądzać ;-)

    Tak więc IMHO "coś w tym jest", tyle że niestety bez przynajmniej
    oficjalnej urzędowej interpretacji owych przepisów (nie mówiąc
    o nowelizacji) dla zwykłego podatnika niewiele z tego wynika.

    BTW - coś mi się zaczyna nie podobać Dobra Firma, bo w
    dzisiejszym numerze wyraźnie biorą za dobrą monetę
    psedowykładnię sugerowaną przez pana p.o. rzecznika - czyżby
    nawet tam zapomnieli o ordynacji... :-(

    pozd.Pix