  • Data: 2007-06-26 21:56:53
    Temat: Re: dziwna konstrukcja - umowa o prace + zlecenia
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 26 Jun 2007, s...@w...pl wrote:

    > A moglbys troche rozwinac ten temat? Nie wiem, czy formalnie te firmy
    > sa podmiotami powiazanymi, czy nie,

    Idzie nie o firmy, a o *jednoczesny* stosunek pracy i zawieranie
    umów gospodarczych.
    O ile praca + umowy wykonywane osobiscie raczej nie dają pola do popisu,
    o tyle praca + umowa gospodarcza *może* dawać możliwość manewrowania,
    jakby to ująć, "optymalizacją rozkładu dochodów" :), czyli rozliczania
    zapłaty w sposób odmienny od faktycznego przychodu (dajmy na to,
    zamiast płacić wysoką pensję, płaci się *pracownikowi* mniej, a te
    same pieniadze daje mu się w ramach np. fikcyjnej umowy gospodarczej).

    Patrz:
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    ...art.25.5 (cytat w poście obok) i podobny przepis w ustawie o VAT.

    > ale zalozlby gdyby byly,

    Nie "założmy", tylko takie powiązanie było w poście opisane wprost: ta
    sama osoba ma z tą samą firmą zawartą z jednej strony umowę o pracę
    a z drugiej umowę gospodarczą!

    > jak to wplywa na sytuacje?

    Ano tak, że US ma prawo określać ceny - powołując się zarówno na "ceny
    stosowane wobec innych kontrahentów" jak i "ceny rynkowe".
    A jak zastosuje oszacowanie i wyda decyzję, to zawsze summa summarum
    pojawi się "podatek od niczego" (od podstawy którą będzie różnica
    ceny z umowy i decyzji).

    pzdr, Gotfryd