  • Data: 2006-01-25 13:29:16
    Temat: Re: eksport i transport a VAT
    Od: "M L" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "my way" <y...@s...tlen.pl> napisał w wiadomości
    news:dr7rth$hq9$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Użytkownik "cef" <c...@i...pl> napisał w wiadomości

    > jeśli odbiorca towaru ( i usługi jednoczesnie) posługuje się numer nip-ue,
    > to usługa nie bedzie podlegała opodatkowaniu w Polsce

    > a czy sama dostawa towarów nie bedzie sie odbywac w ramach transakcji
    > trójstronnej?
    >
    > pozdrawiam

    Przy następnych dostawach chyba wystawię fakturę na towar i transport razem,
    po wysyłce,
    kiedy już będą znane koszty wysyłki. Mam na to chyba 7 dni.
    I też to widzę że pewnie to transakcja trójstronna.
    Pewnie stawka za transport zerowa ale oboje muszą mieć NIP UE.
    Muszę odbiorcę w Hiszpanii sprawdzić.
    Kontrakt ten mam długoterminowy, od kilku lat.
    Będzie trwał pewnie jeszcze kilka lat. Więc nie bardzo chcę ryzykować z tymi
    sztywnymi kosztami transportu, bo to każdorazowo kilkaset EUR a mogą koszty
    wzrosnąć.
    Na wat wszedłem niedawno, bo miałem możliwość podmiotowego zwolnienia.
    Upraszczało to prowadzenie firmy, ale sporo traciłem. Dlatego to dla mnie
    nowość.

    Pozdrawiam i dziękuję.
    J.K.