    From: "Grupy dyskusyjne" <d...@d...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: eksport towarów
    Date: Sat, 7 Dec 2002 12:55:47 +0100

    Dziękuję za zainteresowanie się moim problemem.
    Ścieżka towarowa wygląda tak:
    1) kredytobiorca banku miał towar kupiony na kredyt od banku,
    2) kredytobiorca nie spłacił kredytu i bank wypowiedział umowę , a że towar
    stanowił zabezpieczenie banku więc bank po cenach ewidencyjnych zabezpieczył
    towar z informacją dla dłużnika, że rozliczy kredyt dopiero po sprzedaży
    towaru, gdyż nie wie za jakie pieniądze się sprzeda,
    3) towar nie jest pierszej jakości oraz asortymentu, dlatego leży i zalega w
    magazynie i nikt w polsce nie chce go kupić,
    4) ja jako klient banku dowiedziałem się o tym towarze, a że mam odbiorców
    za granicą gdzie klient nie jest wybredny złożyłem propozycję kupna tego
    towaru, niemniej jednak chciałem zapłacić w termnie płatności np. 14 dni,
    5) bank przedstawił mi umowę komisową do podpisu, twierdząc że nie jest
    właścicielem towaru, ale ma pełnomocnictwo do sprzedania tego towaru, ale
    nie chce wchodzić w rozliczenia VAT itp., interesuje go kasa za sprzedaż
    która wpłynie w całości na zadłużenie kredytobiorcy,
    6) nie mając faktury VAT od właściciela towaru, gyż dysponuje tym towarem
    bank nie mogę przystąpić do odprawy celnej i zapakować transport dla moich
    przyjaciół za granicą, którzy chcą sobie sami ten towar odebrać, ale muszą
    mieć FV zakupu dla potrzeb celnych i ewidencyjnych wswoich księgach.
    7) Bank takiej faktury wystawić mi nie może i nie chce, bo nie przejął
    formalnie towaru.
    8) Mogę taką operację przeprowadzić np. komisowo z przyjaciółmi w Polsce i
    odsprzedać później sobie ten towar, ale to za dużo komplikacji, niemniej
    jednak będę formalnym właścicielem towaru i mogę go wyeksportować.

    Informacyjnie cały towar to podstawowa stawka VAT 22%

    Pozdrawiam
    Dawid
    napisał w wiadomości
    tanpol.com.pl...