    From: Ryszard G <w...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: ewidencja wyposażenia
    Date: Fri, 12 Jan 2007 16:00:46 +0100

    Gotfryd Smolik news napisał(a):
    > On Thu, 11 Jan 2007, Ryszard G wrote:

    > Po kolei:
    > - WP by się *zmieniła* czy *nie zmieniła*, z Twojego postu nie mogę
    > dojść czy WP byłaby taka sama dziś jak w 2004 czy dziś w obu wypadkach,
    > ale raz licząc amortyzację a raz nie
    > - niezależnie od tego co miałeś na myśli pojawia się pytanie "a z czego
    > to wynika".
    Więc dokładnie w 2005 WP to by było 3500
    teraz na str. producenta jest 3100
    Ja ujawniłem z WP 2100(używany 2 lata)

    > Oczywiscie jakby był dowód zakupu to WP byłaby stała, no ale
    > piszesz że nie ma.

    > W przypadku podatnika nie zmieniającego zasad rozliczania z ryczałtu,
    > czy on jest na KPiR czy na PK, nie powoduje to zaniżenia podstawy
    > opodatkowania.

    Mogłem ujawnić w 2005 z WP 3500zł wpisać do ŚT z 14% amort. liniową,
    to na obecny rok miałbym WP 2540zł i jeszcze 5 lat do odpisów
    amortyzacyjnych. Podsumowując w jednym i drugim przypadku mam prawo do
    odliczeń.
    Zastanawiam się czy nie zweryfikować ŚT od 2005r będzie prościej :)