    Date: Sat, 25 May 2013 13:01:27 +0200
    From: adam <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: faktura ?

    > kupując materiały do remontu mieszkania do wystawienia WZ podałem nip
    > firmy, dzisiaj bylem w tej hurtowni i chcąc się rozliczyć za zabrany
    > towar chciałem na wzięte materiały paragon bo remont był prywatny a nie
    > firmowy.
    > Okazało się niestety że system tej firmy nie przewiduje tego by z WZ
    > zrobić paragon, fakturę imienną a tylko fakturę VAT na wcześniej podane
    > do WZ dane firmy.
    > Czy biorąc tę fakturę na firmę i nie księgując jej ( powtarzam - remont
    > był prywatny ) nie popełniam żadnego błędu czy też wykroczenia ?

    A musisz wziąć tę fakturę? Weź towar na podstawie WZtki, zapłać im, a to
    ich broszka co zrobią sobie z dokumentami. Czuję że Twój NIP firmowy
    jest jednocześnie Twoim NIPem prywatnym, więc możesz się nim posłużyć
    również kupując prywatnie.

    Jeśli potrzebny Ci jakiś dokument na to to niech wystawią fakturę tylko
    na imię i nazwisko. Piszesz wprawdzie że ich system nie wystawia faktur
    imiennych, ale to chyba niemożliwe, że tak jest. W miejsce nazwy firmy
    mogą przecież wpisać imię i nazwisko.

    Adam