  • 41. Data: 2005-11-14 09:45:29
    Temat: Re: faktura VAT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 11 Nov 2005, Nixe wrote:

    > Można tylko powiedzieć, że jest to totalnie chore :(

    Zgoda :(
    Prawo do odliczania powinno powstawać w momencie powstania
    obowiązku podatkowego i już.
    Podobnie chore jest określanie "oryginał i kopia" dla egzemplarzy
    faktury - bo "oryginalny oryginał, kopia oryginału, oryginał
    kopii i kopia kopii" też mogą kogoś z normalego kraju wpędzić
    w kompleksy :]

    > Na mój gust powinno się mieć możliwość odliczania VAT za dany miesiąc w taki
    > sam sposób, w jaki rozlicza się koszty.

    Ujął bym to jak wyżej :) - "z dniem powstania obowiązku podatkowego".
    Ale z takim samym efektem (mnie więcej, z powodu szczególnych momentów
    powstawania obowiązku).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 42. Data: 2005-11-14 11:49:55
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 14 Nov 2005 09:59:13 +0100, Gotfryd Smolik news
    <s...@s...com.pl> wrote:

    > Ty nie masz, ale nadawca może mieć książkę korespodnencji to raz.
    > I faktura może przyjść poleconym - to dwa :)
    W ksiazce korespondencji jest *dowod* ze w tym dniu wyslano list
    zawierajacy te wlasnie fakture? Czy raczej to tylko poswiadczenie
    poczty ze wyslano *jakis* list pod wskazany adres i oswiadczenie
    nadawcy ze w tym liscie byla przedmiotowa faktura?

    WAM
    --
    Sylwester 2005!
    Może nad morze?

  • 43. Data: 2005-11-14 20:47:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 14 Nov 2005, WAM wrote:

    > W ksiazce korespondencji jest *dowod* ze w tym dniu wyslano list
    > zawierajacy te wlasnie fakture? Czy raczej to tylko poswiadczenie
    > poczty ze wyslano *jakis* list

    A nie nie, wrzucasz do jednego worka zestawienie (dla poczty)
    z książką.
    To ostatnie (książka korespondencji) to dokument wewnętrzny, AFAIK
    nie wymagany żadnymi przepisami - poza rozporządzeniem kierownika
    zakładu.
    I jak szef każe (czy to właściciej DG OF czy prezez zarządu
    w spółce) to na ogół jest obowiązek wpisywania informacji
    co, kto, komu i kiedy wysłał...
    Oczywiście brak obowiązku nie przeszkadza w uznaniu przez urząd
    wpisu za "dowód w sprawie" !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 44. Data: 2005-11-14 21:48:41
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Mon, 14 Nov 2005 10:35:52 +0100, *Gotfryd Smolik news*
    <news:Pine.WNT.4.60.0511141023270.1948@athlon> napisał(a):

    > Nic a nic nie musisz się wyznawać na KPiR - dyskutujemy o VAT,

    Chyba nie o Vat, a o duplikatach faktur :-)

    > Mylisz się :)
    > O ile przy rozliczaniu podatku dochodowego rzeczywiście różnice są
    > (i szacunek tym co zdają sobie z tego sprawę) to VAT rozlicza się
    > tak samo odrębnie na KPiR jak i ja PK.
    > VAT jest *osobno* :) i *jednakowo*.
    > Obowiązuje ten sam przepis: "trzeba prowadzić taką ewidencję VAT
    > żeby dało się prawidłowo wyliczyć deklarację".

    Tu nie chodzi o Vat, tylko o to, że w PRiR jest jakieś KUP i mnie to nic nie
    mówi. W to KUP wiele można "wkitować".

    > Do VATu ????
    > A weź ty i się zastanów.

    Jakiego Vat-u?
    Mam na myśli pełną księgowość i operowanie nazwami kont i ich numerami.
    Np. nie KUP, tylko odpowiednie konto zakupu.

    > Kaju, ależ miałabyś rację.
    > Jakby nie jeden drobiazg: że uznanie "wydruku z maila" za oryginał
    > kiedy my sami CO INNEGO uznajemy za oryginał f-ry jest nieprawidłowe.
    > O ile nie czepiałbym się w takim układzie że ustalamy z wydawcą
    > iż my u siebie wydrukujemy originał (a co) - to zrobienie "drugiego
    > egzemplarza oryginału" wzbudza co najmniej wątpliwości :]
    > Powiedzmy iż idea prezentowana przez Nixe "uznajemy za oryginał
    > a potem zapominamy żeśmy uznali" ;) jest czytelna.
    > Dwie sztuki oryginału mi się nie widzą.
    > A trzymanie dowodu że się popełniło nieprawidłowość też ;>

    Ok, przystosuję się, tzn postaram się, ale to zależy co sobie mój
    dyrektor/gł.księgowy wymyśli. On ma też jakieś tam wytyczne i się tego
    trzyma.

    --
    Kaja

  • 45. Data: 2005-11-15 07:54:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 14 Nov 2005, Kaja wrote:

    > Chyba nie o Vat, a o duplikatach faktur :-)

    Owszem !
    Nawet sprawdziszy od początku widzę że pytający pytał
    zarówno o koszty jak i VAT !

    > Tu nie chodzi o Vat,

    A sprawdź - "kiedy wolno odliczyć".

    > tylko o to, że w PRiR jest jakieś KUP i mnie to nic nie
    > mówi.

    Znaczy zajmujesz się wyłącznie ryczałtem albo kartą podatkową,
    tak ?
    No bo jeśliby chodziło o PK to oświadczenie że "KUP
    nic nie mówi" byłoby ROTFLastyczne...

    > Jakiego Vat-u?
    > Mam na myśli pełną księgowość i operowanie nazwami kont i ich numerami.
    > Np. nie KUP, tylko odpowiednie konto zakupu.

    Wpisujesz "faktura zakupu nie ST do rybryczki 15" i uważasz że
    to jest *podstawa* operacji ?
    Przecież pierwotną podstawą rozliczenia dla celu podatku
    dochodowego jest właśnie uznanie za KosztUzyskaniaPrzychodu !
    A że na PK *technicznie* odbywa się to za pośrednictwem "numerka"
    co być może powoduje że nie wiesz co czynisz (w znaczeniu
    momentu uznania za KUP) to już nie moja wina ;)
    Sprawdź w ustawie - zaczyna się od KUP, dopiero wtórnie jest
    iż "na podstawie prawidłowo prowadzonych ksiąg".

    I owszem, było (również) o VAT. Sprawdź...

    [...]
    > Ok, przystosuję się, tzn postaram się, ale to zależy co sobie mój
    > dyrektor/gł.księgowy wymyśli. On ma też jakieś tam wytyczne i się tego
    > trzyma.

    Owszem, niech się trzyma.
    Ja zmierzałem do tego iż nie jesteśmy zwierzchnikami twoich
    zwierzchników ;) - ale jak opisujesz "my tak robimy" to warto
    byłoby dopisać "czy aby na pewno prawidłowo" :)
    Tylko po to żeby ktoś nie nabrał przekonania że "tak ma być"
    skoro niekoniecznie na to wygląda !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 46. Data: 2005-11-15 20:06:55
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 14 Nov 2005 21:47:33 +0100, Gotfryd Smolik news
    <s...@s...com.pl> wrote:

    > A nie nie, wrzucasz do jednego worka zestawienie (dla poczty)
    >z książką.
    Zdawalo mi sie ze ta ksiazka od poleconych w ktorej na poczcie wbijaja
    potwierdzenia nazywa sie ksiazka korespondencji. Zdawalo mi sie.

    > I jak szef każe (czy to właściciej DG OF czy prezez zarządu
    >w spółce) to na ogół jest obowiązek wpisywania informacji
    >co, kto, komu i kiedy wysłał...
    No ale to nie jest dowod. Tylko oswiadczenie pracownika ze wyslal. :)

    > Oczywiście brak obowiązku nie przeszkadza w uznaniu przez urząd
    >wpisu za "dowód w sprawie" !
    O to to. Sad musi uznac za dowod. :)

    WAM
    --
    Sylwester 2005!
    Może nad morze?

  • 47. Data: 2005-11-15 22:36:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 15 Nov 2005, WAM wrote:

    > Zdawalo mi sie ze ta ksiazka od poleconych w ktorej na poczcie wbijaja
    > potwierdzenia nazywa sie ksiazka korespondencji. Zdawalo mi sie.

    Hm... to może mi się zdawało :)
    Jest tu ktoś biegły w nomenklaturze ?

    > No ale to nie jest dowod. Tylko oswiadczenie pracownika ze wyslal. :)

    ???
    A to "oświadczenie świadka" nie jest dowodem w sprawie ???
    Hm... ;)

    > O to to. Sad musi uznac za dowod. :)

    Ano. I jakoś wątpię żeby nie uznał....
    Znaczenie bardziej prawdopodobne że nikomu nie będzie się chciało
    aż tak sprawdzać żeby do tej książki dojść z czym się zgodziłem :)
    *JAK* już dojdzie to IMHO przechlapane.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 48. Data: 2005-11-15 23:55:40
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Tue, 15 Nov 2005 08:54:33 +0100, *Gotfryd Smolik news*
    <news:Pine.WNT.4.60.0511150840130.992@athlon> napisał(a):

    > A sprawdź - "kiedy wolno odliczyć".

    Ok.

    > Znaczy zajmujesz się wyłącznie ryczałtem albo kartą podatkową,
    > tak ?
    > No bo jeśliby chodziło o PK to oświadczenie że "KUP
    > nic nie mówi" byłoby ROTFLastyczne...

    Zajmuję się normalną księgowością - budżetówka. Pisałam już o tym.
    Nie chcę po prostu łamać sobie głowy prywatną działalnością gospodarczą, tj.
    kartami podatkowymi, książkami przychodów i rozchodów.
    Musiałabym sobie zainstalować programik Książka Przychodów i Rozchodów,
    porobić w tym programiku trochę fikcyjnych/wymyślonych operacji, ale to nie
    ma sensu, bo mnie to jest niepotrzebne, a jak kiedyś będzie potrzebne, to
    podczas normalnej pracy problemem nie będzie.
    Rozumiem, że w Książce Przych.i Rozch do KUP wpisuje się wszystkie f-ry z
    zakupu. Rejestr VAT-owski, to chyba oddzielnie prowadzicie?

    > Wpisujesz "faktura zakupu nie ST do rybryczki 15" i uważasz że
    > to jest *podstawa* operacji ?

    Żartujesz chyba? Co to jest ta rubryczka 15?
    W księgowości sa konta księgowe.

> [...]
    > Sprawdź w ustawie - zaczyna się od KUP, dopiero wtórnie jest
    > iż "na podstawie prawidłowo prowadzonych ksiąg".

    Przepraszam, ale my sie nie rozumiemy. Ty nie rozumiesz normalnej, pełnej
    księgowości, a ja nie rozumiem KUP ( jakie to numery kont księgowych na to
    kup się składają u Ciebie? Napewno nie wiesz, bo tylko wpisujesz sobie w
    rubryczke KUP), bo tego nie robię.

    Pozdrawiam i proponuję Eot, bo ze mną w tym przypadku nie ma sensu
    dyskutować, a dla mnie z kolei Twoje informacje są nieprzydatne :-(

    Na koniec może podam linka do ciekawej strony, na której informacje moga się
    przydać wielu księgowym (jak i zaprenumerowanie w wersji papierowej tych
    gazetek).
    http://www.infor.pl/

    --
    Kaja

  • 49. Data: 2005-11-16 08:01:43
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 11/16/2005 12:55 AM, Użytkownik Kaja napisał:

    > Zajmuję się normalną księgowością - budżetówka. Pisałam już o tym.

    W budżetówce to raczej normalnej księgowości nie ma.

    --
    gefragt

  • 50. Data: 2005-11-16 08:29:36
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik "Kaja" <k...@n...ma.wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    się
    > przydać wielu księgowym (jak i zaprenumerowanie w wersji papierowej tych

    z "gazetek" wydawanych przez infor mozna się np. dowiedzieć, że wg art.21
    ust.1 updop, stawka zryczałtowanego podatku wynosi 19%

    no comments

    pozdrawiam