  • 61. Data: 2005-11-18 20:22:13
    Temat: Re: faktura VAT
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Nixe wrote:
    > W wiadomości <news:dll5j6$9nf$1@atlantis.news.tpi.pl>

    > A jakie haczyki są w paliwie z osobówek i terminach odliczania faktur
    > z telefonów?

    Dla mnie żadne, ale zapytałem ostatnio
    czy kogoś jeszcze po tylu latach
    obowiązywania na to łapią i okazuje się, że tak.

    > Ale jakie konkretnie dowody?
    > Sęk w tym, że nie mieli żadnych dowodów.
    > Wina Magdy (jej firmy) była jedynie domniemana.

    Wybacz, ale jak im się zechce i sprawdzą
    dokładnie i od wystawcy faktury dostaną
    oświadczenie następujące:
    "Tak, pamiętam - fakturę do tej firmy
    wystawiłem w sobotę 30.01, ale wysłałem ją pocztą
    dopiero we wtorek, bo w naszej firmie faktury
    zawsze wysyłamy tylko we wtorki",
    to będzie to dowód wystarczający,
    a nie jakieś domniemanie.

  • 62. Data: 2005-11-19 09:17:06
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:dlld61$c3p$1@atlantis.news.tpi.pl>
    cef <c...@i...pl> pisze:

    > Dla mnie żadne, ale zapytałem ostatnio
    > czy kogoś jeszcze po tylu latach
    > obowiązywania na to łapią i okazuje się, że tak.

    No dobrze, ale na co konkretnie mieliby łapać, bo nadal nie rozumiem.
    Co może być nie tak w odliczeniu faktur za telefon i czym to odliczenie
    różni się od innych odliczeń?
    I co jest nie tak z paliwem w osobówkach prócz tego, że nie odlicza się VAT?

> [...]
    > "Tak, pamiętam - fakturę do tej firmy
    > wystawiłem w sobotę 30.01, ale wysłałem ją pocztą
    > dopiero we wtorek, bo w naszej firmie faktury

    Dobrze, wtedy to zupełnie inna sprawa. Dowody są jasne i konkretne.
    Jednak ja zrozumiałam Magdę tak, że_faktycznie_odbierano tę fakturę w sobotę
    i wystawca może to potwierdzić.
    Jeśli tak, to argumenty o dniu wolnym od pracy i konieczności zapisu w
    książce korespondencyjnej może sobie US wsadzić wiadomo gdzie.

    > to będzie to dowód wystarczający,
    > a nie jakieś domniemanie.

    Wtedy jak najbardziej.

    --
    PozdrawiaM

  • 63. Data: 2005-11-19 11:59:48
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Nixe wrote:
> [...]
    > Co może być nie tak w odliczeniu faktur za telefon i czym to
    > odliczenie różni się od innych odliczeń?

    Różni się terminem odliczenia. Nie jest to
    standardowo data otrzymania faktury.

    > I co jest nie tak z paliwem w osobówkach prócz tego, że nie odlicza
    > się VAT?

    Wyobraź sobie, że nie wszyscy o tym wiedzą.
    Szczególnie Ci, którzy tylko do maja 2004/sierpnia 2005
    mieli ciężarówki pełną gębą, a VAT odliczają nadal.

    Dodatkowo częstym błędem jest rozliczanie brutto
    również innych zakupów związanych z eksploatacją
    samochodów osobowych. Wtedy w VAT jest OK,
    ale mają niedopłatę w dochodowym.

  • 64. Data: 2005-11-21 11:20:07
    Od: "Magdalena B" <mdrudausuńto@poczta.onet.pl>

    > Jednak ja zrozumiałam Magdę tak, że_faktycznie_odbierano tę fakturę w
    > sobotę
    > i wystawca może to potwierdzić.
    Chcieliśmy sobie przyspieszyć odliczenie VATu , ale niestety nie udało się.
    Dowodem "przeciw" była właśnie książka korespondencyjna wystawcy faktury.
    Odbieraliśmy ją osobiście (już pierwszego dnia roboczego następnego m-ca) i
    nie podejrzewaliśmy, ze nasz skrupulatny kontrahnet prowadzi szczegółową
    ewidencję wszystkich "papierków" wychodzących z firmy. To był dowód
    wystarczający.

    Pozdrawiam
    MB