  • Data: 2002-07-20 21:40:38
    Temat: Re: faktura czy co?
    Od: "Xena d. Bazyl" <t...@l...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Magdalena Woloszyk" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości
    news:ahceee$dfr$1@news.tpi.pl...

    > Z własnego doświadczenia - możesz wystawić rachunek za opinię jako
    ty -
    > Tataina, a nie jako forma PPHU Costam Tatiana.
    > Sad wyznacza Ciebie osobiście, a nie firmę.
    > Rachunek zostanie potraktowany jako umowa o dzieło. Równiez przez US.
    > Przynajmniej mój US nie miał watpliwości.

    Czyli nie wprowadzam jako przychód do działalności, ale tez nie
    odliczam kosztów?

    > To jest czynność ktorą *musisz* wykonać osobiście - podejrzenie o
    > niesamodzielne sporządzenie opinii może skutkować znacznym lub nawet
    > całkowitym "obcięciem" wynagrodzenia.

    Moją działalność też musze wykonać osobiście - tzn. może inny
    rzeczoznawca majątkowy.

    > Ponadto takiej dzialalności nie
    > wykonujesz na rzecz innych podmiotów niz sądy, prokuratura i policja i
    nie
    > możesz nigdzie indziej używać tego tytułu.

    Jeszcze komornik.

    > Miałam te same wątpliwości, ale doszłam do wniosku że sporządzanie
    opinii
    > jako biegły sądowy nie może w żaden sposób byc dzialalnościa
    gospodarczą -
    > inaczej mogłabys zatrudnic pracowników i im zlecić to zadanie.

    Jeśli robię coś jako rzeczoznawca majątkowy np. dla komnornika to robię
    jako działalność, a tez jestem jako biegły...

    Dziękuję za obszerne wyjaśnienie, wydrukuję sobie i będe stosować.

    --
    Pozdrówka
    Tatiana