  • Data: 2004-09-01 20:59:29
    Temat: Re: faktura - czy sprzedawca ma obowiazek wystawi??
    Od: "Rafal" <v...@o...pl.a.koniec.usun.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Ryszard G." <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:ch4v4q$jn$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "Paszczak" napisał:
    > Należałoby jeszcze zapytać sprzedawcę, kto ewentualnie zapłaci
    grzywnę ?

    > Kodeks karny skarbowy:
    > Art. 62.
    > § 1. Kto wbrew obowiązkowi nie wystawia faktury lub rachunku za
    wykonanie
    > świadczenia albo odmawia ich wydania,
    > podlega karze grzywny do 180 stawek dziennych.
    >
    > IMHO to sprzedawca odmawia wystawienia faktury i to on będzie
    płacił
    > grzywnę.

    dobrze, wszytsko staje się jasne, tylko, że trzykrotnie, kiedy
    tam byłem, rozmawiałem ze sprzedawczynią, szef "na urlopie do
    5-go...
    Martwi mnie fakt, że jeśli z tego urlopu wróći, nie bede w stanie
    Mu udowodnić ,że nie wyraził zgody na wystawienie faktury (nie ma
    dowodu - nie ma roszczeń), sklep nie posiada numeru telefonu,
    sprzedawczyni twierdzi ze nie posiada pieczątki sklepu (ma ją
    własciciel), i pewnie niebedzie chciala podpisac oświadczenia, ze
    mnie poinformowała o odmowie wystawienia faktury przez
    szefa.....Nie wiem co robić, bo za kilka dni będą mieli
    argument - zbyt późno na wystawienie faktury od daty zakupu

    Pozdrawiam
    Rafał