  • 1. Data: 2004-12-23 12:30:13
    Temat: faktura dla podatnika z Wysp Brytyjskich
    Od: "tomi" <t...@o...pl>

    Witam
    Mam pytanko. Szukalem ale nic nie znalazlem w temacie.
    Musze wystawic fakture dla firmy z Wysp Brytyjskich.
    1. Czy moge fakture wystawic w jezyku angielskim ?
    2. Czy podane rozliczenie moze byc w Funtach ?
    3. Jak opodatkowac usluge (rekrutacja pracownikow PKD 74.50.A-w Polsce 22%)
    ?
    czy ze stawka 22%

    --
    Pozdrawiam. tomi

  • 2. Data: 2004-12-23 17:18:03
    Temat: Re: faktura dla podatnika z Wysp Brytyjskich
    Od: alterNative <c...@g...WYTNIJ.pl>

    Użytkownik tomi napisał(a):
    > Witam

    Cześć

    > Mam pytanko. Szukalem ale nic nie znalazlem w temacie.
    > Musze wystawic fakture dla firmy z Wysp Brytyjskich.
    > 1. Czy moge fakture wystawic w jezyku angielskim ?

    Polski podatnik powinien wystawiać fakturę w języku polskim, bo taki
    jest język urzędowy w Polsce, o czym oczwiście wiesz, ale możesz na
    fakturze, w formie np. adnotacji, dodać tłumaczenie na język angielski.

    > 2. Czy podane rozliczenie moze byc w Funtach ?

    Moim zdaniem, możesz, jednak musisz pamiętać, że księgi podatkowe w
    Polsce prowadzone są w PLN, więc powinienieś wystawić "sobie" (a raczej
    UeSowi), dokument, np fakturę wewnętrzną, w której wszystkie kwoty będą
    przeliczone na złotówki po odpowiednim kursie.

    > 3. Jak opodatkowac usluge (rekrutacja pracownikow PKD 74.50.A-w Polsce 22%)
    > ?
    > czy ze stawka 22%

    Moim zdaniem, miejscem świadczenia tego typu usług jest siedziba
    *usługobiorcy* , więc w Polsce nie podlegałaby opodatkowaniu.(NPO)
    (ale pewności nie mam)

    --
    Pozdrawiam i życzę wszyskim grupowiczom-podatkowiczom
    Wesołych Świąt oraz wszystkiego najlepszego w Nowym Roku

    Jacek (AlterNative)

  • 3. Data: 2004-12-24 11:00:17
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    tomi <t...@o...pl> wrote:
    > 1. Czy moge fakture wystawic w jezyku angielskim ?

    Możesz, ale lepiej zrób dwujęzyczną, bo jeśli będziesz miał tylko po
    angielsku, to będziesz ganiał za tłumaczem przysięgłym w przypadku kontroli
    :)

    > 2. Czy podane rozliczenie moze byc w Funtach ?

    Tak. Kwota podatku VAT (if any) musi być w PLN.

    P.

  • 4. Data: 2004-12-27 16:27:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 24 Dec 2004, Paszczak wrote:
    [...]
    >+ Tak. Kwota podatku VAT (if any) musi być w PLN.

    ...zakładając że sugestia Jacka jest prawdziwa kwoty podatku nie będzie :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2004-12-27 18:04:57
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    > On Fri, 24 Dec 2004, Paszczak wrote:
    > [...]
    >
    > ...zakładając że sugestia Jacka jest prawdziwa kwoty podatku nie będzie :)

    Tzn. sugerujesz, że US w rubryce 'wartość VAT' przełknie sformułowanie
    "0,00 EUR" ?

    P.

  • 6. Data: 2004-12-27 23:41:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 27 Dec 2004, Paszczak wrote:
    [...]
    >+
    >+ Tzn. sugerujesz, że US w rubryce 'wartość VAT' przełknie sformułowanie
    >+ "0,00 EUR" ?

    Nie mam śmiałości.
    Ale przy "NP" chyba nie trzeba *w ogóle* tworzyć rybryki "podatek" ?
    Hm... :] - jak "faktura" to powinno być. Zabijasz ćwieka ludziom ;)
    Idę spać :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2004-12-28 07:16:59
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik Paszczak napisał:

    > Tzn. sugerujesz, że US w rubryce 'wartość VAT' przełknie sformułowanie
    > "0,00 EUR" ?

    Ja będę to niedługo wiedział, bo właśnie wystąpiłem o zwrot w związku z
    dostawą wewnątrzwspólnotową i niecierpliwie czekam na kontrolę.
    W rubryce wartość VAT podałem 0 EUR, za to w podsumowaniu faktury
    wpisałem 0 PLN. Czekam na efekty.

    Jak już się dowiem to nie omieszkam napisać.

    pzdr

    Tomek

    Dzwonisz za granice? >>> http://link.interia.pl/f183f

  • 8. Data: 2004-12-28 07:30:45
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    > W rubryce wartość VAT podałem 0 EUR, za to w podsumowaniu faktury
    > wpisałem 0 PLN. Czekam na efekty.

    Za kilka dni jakis urzednik US zapyta sie tu co ma zrobic z klientem,
    ktory wartość VAT podal w EUR a podsumowanie faktury w PLN i jak
    przeliczyc 0 EUR na 0 PLN ;-)