    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: faktura korekta
    Date: Sat, 19 Jan 2002 00:46:21 +0100

    On Thu, 17 Jan 2002, Boguslaw Szostak wrote:

    >+ "jacek" <j...@k...net.pl> wrote in message news:a268c0$djm$1@news.tpi.pl...
    >+ > Firma płaci podatek na podstawie ewidencji przychodów ewidencjonowanych i
    >+ > jest płatnikiem VAT.Czy mozna wystawic fakturę korektę do faktury z
    >+ > listopada 2001 ?. Faktura dotyczyła usługi która została wykonana ale
    >+ > zleceniodawca stwierdził że nie poprawnie i zapłaci tylko część kwoty.
    >+
    >+ No nie wiem.
    >+ Obowiazek podatkowy powstal w dniu wystawienia faktury i fakt, ze

    Prawda.
    Ale faktury korygujące istnieją ?

    >+ zleceniodawca "nie zaplaci" jeszce niu zmniejsza kwoty naleznej.

    Też prawda. A jak się rozlicza fakturę korygującą, skoro
    taki twór istnieje *i jest jedynym środkiem* na korektę
    naliczonego VATu; widziałem ostatnio jakiś cytat z wyroku:
    komuś pracownicy przyjmowali faktury zagraniczne "dla
    kolegi" [a na jego firmę] i orzeczenie stanowiło, że
    zeznania świadków NIE SĄ podstawą do korekty podatku,
    bo że został "pociągnięty" to wiadomo - ale JEDYNĄ formą
    korekty (w zakresie VAT) są faktury korygujące.
    Więc VAT trzeba zapłacić, zgoda.
    Ale *chyba jednak* można odzyskać, po dostaniu F-K ?!
    Zdaje się że o to było pytanie :)

    >+ Boguslaw

    Pozdrowienia, Gotfryd