  • 1. Data: 2005-03-07 11:12:01
    Temat: faktura na 0 zł
    Od: "pifpaf" <p...@i...pl>

    Czy prowadzac dzialalnosc moge oddac innej firmie cos za darmo ? Czy moge
    wystawic FV na 0 zł ?

  • 2. Data: 2005-03-07 14:50:30
    Temat: Re: faktura na 0 z?
    Od: NTechCyborg <d...@o...pl>

    pifpaf wrote:
    > Czy prowadzac dzialalnosc moge oddac innej firmie cos za darmo ? Czy moge
    > wystawic FV na 0 z? ?

    Odpowiedź to zdecydowanie nie.

    Faktura dokumentuje zdarzenie księgowe a każdy składnik majątku w
    księgowości ma wartość. Dlatego raczej nie jest to możliwe z prostego
    powodu że nie masz nic co by miało wartość 0 zł. Albo masz ale nie jest
    to już ujęte w ewidencji.

    Oddawać za darmo to daropwizna. Od tego jest oddzielny podatek. Inna
    sprawa to jeżeli oddajesz komuś z pracowników coś do użytku.

    Dlatego sprecyzuj (rozwiń) pytanie.

    NTechCyborg

  • 3. Data: 2005-03-07 15:31:30
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    > Faktura dokumentuje zdarzenie ksiÄ?gowe a kaĹĽdy skĹ?adnik majÄ?tku w
    > ksiÄ?gowoĹ?ci ma wartoĹ?Ä?. Dlatego raczej nie jest to moĹĽliwe z prostego
    > powodu ĹĽe nie masz nic co by miaĹ?o wartoĹ?Ä? 0 zĹ?. Albo masz ale nie jest
    > to juĹĽ ujÄ?te w ewidencji.

    Ciekawe jak wyglada z punktu ksiegowosci zakup paru mysliwcow MIG za 1
    euro ...

  • 4. Data: 2005-03-14 09:07:01
    Temat: Re: faktura na 0 z3
    Od: "Bozoo" <...@...com>

    > Ciekawe jak wyglada z punktu ksiegowosci zakup paru mysliwcow MIG za 1
    > euro ...

    To chyba nie problem? Nie można wystawić faktury na 0zł
    ale za symboliczną złotówkę można chyba sprzedać wszystko?
    Swoboda rozporządzania majątkiem własnym - coś takiego jest.

  • 5. Data: 2005-03-14 10:03:43
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    > To chyba nie problem? Nie można wystawić faktury na 0zł
    > ale za symboliczn? złotówkę można chyba sprzedać wszystko?
    > Swoboda rozporz?dzania maj?tkiem własnym - co? takiego jest.

    To teraz spojrz na to od strony US i cła jak przynosisz fakture na 1
    EURO za Volvo 850 z roku 2003 sprowadzone swiezo z Belgii ... ;-)))))

  • 6. Data: 2005-03-14 13:14:54
    Od: "Bozoo" <...@...com>

    > To teraz spojrz na to od strony US i cła jak przynosisz fakture na 1
    > EURO za Volvo 850 z roku 2003 sprowadzone swiezo z Belgii ... ;-)))))

    Jak przynosiłem za golfa (o ja głupi, 100E) to widziałem jak
    panowie przede mną mieli bmw za 5E. Kobita zapytała co to -
    czy samą kierownicę przywieźli a goście na to "nie twój interes".

  • 7. Data: 2005-03-14 20:23:45
    Od: "piter." <petero2@o2_SPAM.pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <k...@S...op.pl> napisał w wiadomości

    > To teraz spojrz na to od strony US i cła jak przynosisz fakture na 1
    > EURO za Volvo 850 z roku 2003 sprowadzone swiezo z Belgii ... ;-)))))

    jest chyba wykladnia ETS w tej sprawie, ze to nie fiskusa sprawa za ile
    kupilem / sprzedalem,
    jezeli wszystkie papiery (faktury, umowy) sa w porzadku.
    a ze jestesmy w UE od 1 maja to i nas to dotyczy, wiec i miga czy boeinga
    moge sprzedac za 1 zl i nikgoo to nie moze interesowac.

    p.