  • 1. Data: 2005-03-07 11:39:58
    Temat: .samochód służbowy do celów prywatnych
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl>

    Witam,
    mam takie pytanie:
    czy jezeli pracownik ma samochód służbowy i użwya go do celów prywatnych
    (np. dojazd do pracy, weekend w Pradze, narty w Austrii) i ma oczywiście na
    to zgodę Pracodawcy to, czy pracodwaca może zażądać od niego zwrotu kosztów?
    Jak a no tak że pracownik prowadzi ewidencje i wpisuje tyle i tyle jazdy
    prywatne * stawka i mamy kwotę (powiedzmy netto)
    Czy wtedy pracownikowi przysługują koszty u.przychodu? pewnie tak.

    Czy mogę prosić o jakieś sugestie czy takie rozwiązanie jest OK i jakie są
    ewentualnie kruczki i ograniczenia.

    _ - Krzysztof - _

  • 2. Data: 2005-03-08 08:09:26
    Temat: Re: .samochód służbowy do celów prywatnych
    Od: "Wiola" <p...@s...com.pl>

    Użytkownik "Krzysztof"
> [...]
    > Czy wtedy pracownikowi przysługują koszty u.przychodu? pewnie tak.
    >
    > Czy mogę prosić o jakieś sugestie czy takie rozwiązanie jest OK i jakie są
    ---------------------------------
    Oczywiście że moze żądac zwrotu jesli tego nie zrobi a pracownik
    wykorzystuje firmowy samochód na potrzeby prywatne to należy mu to doliczyć
    do dochodów i opodatkowa.Dla ciebie ten zwrot bedzie przychodem a pracownik
    no niestety nie ma kosztów uzyskania przychodu tak dobrze to nie ma na
    wyjazdy do Pragi i inne wypoczynki nie ma kosztów .
    Pozdrawiam Wiola

  • 3. Data: 2005-03-09 08:45:47
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl>

> [...]
    pracownik
    > no niestety nie ma kosztów uzyskania przychodu

    Ale czemu nie dość ze pracownik płaci firmie za swoje jazdy, m.in. prywatne
    do domu i pracy to jeszcze mamy go karac obcieciem KUP.
    A co to w takim razie KUP czy to tylko benzyna, krnet na tramwaj, a moze
    garnitur. A co w tedy gdy ktos mieszka 2 domy obok pracy (2min spacerem)
    czy wtedy Wiolu tez mu obciac KUP?

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2005-03-09 09:22:56
    Od: "Wiola" <p...@s...com.pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > A co to w takim razie KUP czy to tylko benzyna, krnet na tramwaj, a moze
    > garnitur. A co w tedy gdy ktos mieszka 2 domy obok pracy (2min spacerem)
    --------------------------------
    Kurcze czy ja gdzieś napisałam zeby mu obciąc KUP ma standartowe 102,25
    miesiecznie lub podwyżone jesli mieszka w innej miejscowosci co pracuje.
    Pozdrawiam Wiola

  • 5. Data: 2005-03-09 10:09:49
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl>

    > --------------------------------
    > Kurcze czy ja gdzieś napisałam zeby mu obciąc KUP ma standartowe 102,25

    no to jak to czytać?

  • 6. Data: 2005-03-09 10:22:34
    Od: "Wiola" <p...@s...com.pl>

    > no to jak to czytać?
    -------------------------------
    Ja zrozumiałam że chodzi ci o kup zwiazane z użytkowaniem tego samochodu
    firmowego wynikające z przebiegu pojazdu i poniesinych wydatków na paliwa
    itp.wydatki jesli pytałes o jakiekolwiek to sory moja odpowiedz była była
    błedna.
    Wiola

  • 7. Data: 2005-03-09 10:39:44
    Od: spp <s...@o...pl>

    Użytkownik Krzysztof napisał:

    > no to jak to czytać?

    Nie wiem, czy dobrze zrozumiałem, ale to chyba nie są KUP
    _dla_pracodawcy_.

    spp

  • 8. Data: 2005-03-11 09:15:21
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl>

    Sorry niezbyt precyzyjnie sie wyrazilem:
    KUP pracownika z tyt um.o prace
    Przychody pracodawcy z tyt. faktury dla pracownika

    Dzieki za pomoc.