  • 1. Data: 2005-03-07 08:56:34
    Temat: 10% od transportu
    Od: "Joasia" <asiuniap@_no_spam_wp.pl>

    Majster wykonujacy remont zazyczyl sobie 10% od wartosci transportowanego
    towaru (podobno tak jest przyjete). Czasami az mnie zzyma, bo pan przejedzie
    5-6 km, przywiezie w siatce kilka baterii do kranow i kasuje 100 ,-. Aha,
    oczywiscie od ceny brutto. Znajomi mowia, ze mam mu placic od ceny netto
    przywiezionego towaru. Moze wiecie, jak to jest?
    A.

  • 2. Data: 2005-03-07 10:39:45
    Temat: Re: 10% od transportu
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Joasia" <asiuniap@_no_spam_wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > oczywiscie od ceny brutto. Znajomi mowia, ze mam mu placic od ceny netto
    > przywiezionego towaru. Moze wiecie, jak to jest?

    Sama kup i się martw jezeli kupisz nie to, co trzeba, nie będzie pasować
    itp.
    Kupując bierze na siebie odpowiedzialność i to do niego, a nie do sklepu
    będziesz miała pretensje jeżeli kupi niewłaściwy towar.
    Ryzyko kosztuje.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 3. Data: 2005-03-07 19:12:34
    Od: "klon" <k...@h...pl>

    > Majster wykonujacy remont zazyczyl sobie 10% od wartosci transportowanego
    > towaru (podobno tak jest przyjete). Czasami az mnie zzyma, bo pan
    > przejedzie

    Jest to oczywiście bzdura. Jeśli już umawiać się na koszt transportu to
    ryczałtowy np. 30PLLN od razu albo od km przejechanego.
    Tak jak wyżej to jeśli weźmiesz wanne za 2000 zamiast 1000 to on ma mieć 2x
    więcej za transport.
    Frajerów szuka

  • 4. Data: 2005-03-07 23:15:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 7 Mar 2005, klon wrote:

    >+ ryczałtowy np. 30PLLN od razu albo od km przejechanego.
    >+ Tak jak wyżej to jeśli weźmiesz wanne za 2000 zamiast 1000 to on ma mieć 2x
    >+ więcej za transport.

    ...nadaj na próbę pocztą. Z podaniem wartości do ubezpieczenia
    rzecz jasna :)

    >+ Frajerów szuka

    ...a IMHO Jan Werbiński ma spory kawałek racji.
    Może niekoniecznie cała kwota "wprost proporcjonalnie"... ale prawdą
    jest że jak mi się coś nie widzi to jadę i kupuję sobie sam ;>

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-03-08 05:11:04
    Od: "klon" <k...@h...pl>

    > ...nadaj na próbę pocztą. Z podaniem wartości do ubezpieczenia
    > rzecz jasna :)

    Jak wieziesz kran z castoramy do go ubezpieczasz? pocieszne....

    klon

  • 6. Data: 2005-03-08 08:26:47
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 8 mar o godzinie 06:11, na pl.soc.prawo.podatki, klon napisał(a):

    > Jak wieziesz kran z castoramy do go ubezpieczasz? pocieszne....

    A słyszał o *kosztach zakupu* ??
    Pewnikiem nie słyszałeś.
    Nie prowadzisz także działalności gosp. zatrudniając pracowników.

    Bo gdybyś zatrudniał pracowników i musiał utrzymać całą infrastrukturę
    firmy, np. samochody które nie poruszają się na powietrze, pracowników
    którym musiałbyś zapłacić pensje, itd etc. - to wiedziałbyś także że ta
    wanna, kran czy cokolwiek - samo nie dostarczy się na plac budowy.

    Ktoś, w tym przypadku ów "majster", musi jechać do hurtowni i towar kupić
    - to są tzw. "koszty zakupu" - i jest to normalna i oczywista sprawa dla
    rozwiniętych umysłowo ludzi.

    --
    Herbi
    08-03-2005 09:26:45

  • 7. Data: 2005-03-08 08:55:27
    Od: "klon" <k...@h...pl>

    st to normalna i oczywista sprawa dla
    > rozwiniętych umysłowo ludzi.

    Rozwiniętych uwsyłowo na pewno, ale to cię nie dotyczy. NIe pisałem że NIE
    ma kosztów transportu, ale że na pewno nie są proporcjonalne do kosztów
    zakupu.
    Umiejętność czytania powinna poprzedzać uniejętność piania głupot.

    Jurek

  • 8. Data: 2005-03-08 09:05:13
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 8 mar o godzinie 09:55, na pl.soc.prawo.podatki, klon napisał(a):

    > NIe pisałem że NIE ma kosztów transportu, ale że na pewno nie są proporcjonalne do
    kosztów
    > zakupu.

    To poczytaj sobie do poduszki;
    Rozporzadzenie Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r.

    w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu
    inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz
    planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie
    funkcjonalno-użytkowym.

    Dz. U. z 2004, Nr. 130, poz. 1389

    Usługi transportowe to zupełnie inna płaszczyzna. Nasz 'majster' nie jest
    firmą transportową tylko usługodawcą - to zupełnie dwie różne sprawy.
    Zapoznaj się z definicją 'KOSZTY ZAKUPU" a nie wkładaj teraz jakiegoś
    transportu.

    > Umiejętność czytania powinna poprzedzać uniejętność piania głupot.

    No właśnie klonie, no właśnie - trzeba rozumieć wpierwej to co się *czyta*
    by móc poźniej odpisać.

    --
    Herbi
    08-03-2005 10:04:57

  • 9. Data: 2005-03-08 09:25:28
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "klon" <k...@h...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ma kosztów transportu, ale że na pewno nie są proporcjonalne do kosztów

    Część kosztów zakupu/nabycia jest proporcjonalna do kwoty na fakturze lub
    ilości towaru. Więcej towaru - większe zużycie paliwa, dłuższy czas
    załadunku, więcej godzin pracy.

    Droższy towar w stosunku do tańszego o identycznej kubaturze i masie -
    większe koszty ubezpieczenia, ochrony, odpowiedzialności w razie uszkodzenia
    lub kradzieży, większa wymagana fachowość, większe ryzyko kradzieży, koszt
    zabezpieczeń.

    A jeśli majster kupuje towar dla klienta to dochoddzi koszt:
    odpowiedzialności jeżeli nie będzie pasować, znajomości systemu (pewne
    baterie łazienkowe mają inny rozstaw min/maks zasilania od typowych), premia
    za doświadczenie (pewne karty sieciowe świetnie wypadają w testach ale się
    nie sprawdzają, inne na szarym końcu testów są chętnie montowane ponieważ
    działają bezawaryjnie i bez niespodzianek). Np w mojej sieci posiadanie
    własnej karty nie zawsze się opłaca. Część klientów kupiła sobie
    niepotrzebnie karty sieciowe, które leżą w szufladzie, ponieważ nie
    spełniają pewnych wymagań.

    Jeżeli sobie u mnie zażyczysz zakup MS Office, to zapłacisz taniej niż w
    sklepie i nie interesuje mnie, że nie wiedziałeś o ograniczeniach licencji
    OEM na ten program. Jeżeli będziesz chciał abym zainstalował Office na Twoim
    komputerze, to zapłacisz za czas pracy + narzut, + premia za fachowość, +
    narzut na oprogramowanie. Dostaniesz fachową poradę. Bedziesz miał
    zainstalowany tą wersję, która będzie najlepsza dla Ciebie po analizie
    potrzeb, a nie tą, którą chciałeś na początku.

  • 10. Data: 2005-03-08 09:26:37
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 7 mar o godzinie 09:56, na pl.soc.prawo.podatki, Joasia napisał(a):

    > Majster wykonujacy remont zazyczyl sobie 10% od wartosci transportowanego
    > towaru (podobno tak jest przyjete).

    Nie tyle *transportowanego* materiału, ale to są tzw. koszty zakupu.

    > Czasami az mnie zzyma, bo pan przejedzie 5-6 km, przywiezie w siatce kilka
    > baterii do kranow i kasuje 100 ,-.

    Wartość "Kz" uzależniona jest od .... ustaleń pomiędzy wykonawcą a
    Inwestorem. Z reguły wykonawca umieszcza to w kosztorysie ofertowym który
    później generalnie jest renegcjowany z Inwestorem. Obecnie Kz nie muszą być
    wyszczególnione jak bywało drzewiej tylko wykonawca podaje *CENĘ* która
    zawiera już w sobie Kz.

    > Aha, oczywiscie od ceny brutto.

    Matematycznie nie ma to znaczenia.
    Zakładając że za 1 baterię która kosztuje 100,00 netto, wykonawca stosuje
    10% Kz co daje 110,00zł do tego podatek VAT w wysokości 22% czyli razem
    będzie 134,20
    Gdyby liczyć od ceny brutto to będzie .... to samo - ponieważ:
    100,00 + 22% VAT = 122,00 + 10% Kz = 134,20zł.
    Na to samo wychodzi moja Pani ;)

    > Znajomi mowia, ze mam mu placic od ceny netto przywiezionego towaru. Moze wiecie,
    jak to jest?

    Wyjaśniłem już 'koledze' klonowi co to jest - to może tam zerknij ;)

    --
    Herbi
    08-03-2005 10:26:23