  • 1. Data: 2002-05-24 06:48:45
    Temat: faktura na 30% zaliczki
    Od: "BeataR" <b...@w...pl>

    Prosze o pomoc.
    Dostalam fakture wystawiona na 30% wplaconej zaliczki.W zwiazku z tym nie
    jestem pewna czy moge odliczyc z niej VAT biorac pod uwage
    art.33ust.1.Otrzymanie bowiem 30% zaliczki nie rodzi jeszcze obowiazku
    podatkowego.Dlatego uwazam, ze moj kontrahent nislusznie wystawil fakture.
    Dodaje przedmiot transakcji nie stanowi tzw."szczególnego przypadku
    powstania obowiązku podatkowego" (art.6)

    Z góry dziękuje za pomoc.
    Beata

  • 2. Data: 2002-05-24 08:30:21
    Temat: Re: faktura na 30% zaliczki
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "BeataR" <b...@w...pl> wrote in message news:ackngu$7b$1@news.tpi.pl...
> [...]
    > Dodaje przedmiot transakcji nie stanowi tzw."szczególnego przypadku
    > powstania obowiązku podatkowego" (art.6)

    Z tego co pamietam otrzymanie zaliczki obowiazku ine rodzi, wystawienie na
    to faktury TAK.
    No chyba ze zaliczka jest ponad 50% to rodzi bez faktury

    (Ale to z pamieci, wiec moze sie myle)

    Boguslaw

  • 3. Data: 2002-05-24 08:50:06
    Od: "BeataR" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > (Ale to z pamieci, wiec moze sie myle)
    >
    > Boguslaw
    >
    > Chyba trochę sie mylisz, bo zgodnie z par.39 rozporzadzenia o vat
    otrzymanie zaliczki dopiero co najmniej 50% rodzi obowiązek wystawienia
    faktury.Fakture trzeba rowniez wystawic na kazdą kolejna zaliczke (po
    przekroczeniu progu 50%). Tak wiec otrzymanie zaliczki 30% nie rodzi
    obowiązku podatkowego, jak równiez obowiazku wystawienia faktury VAT.
    Problem mam natomiast z tym, czy moge z takiej faktury odliczyc vat
    naliczony.

    Beata

  • 4. Data: 2002-05-24 09:10:09
    Od: "jacek" <k...@p...onet.pl>

    nie odliczaj sobie vatu bo ci nie wolno a ten co wystawił musi zaplcic vat
    należny popros o korekte

    jacek

  • 5. Data: 2002-05-24 09:19:53
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "BeataR" [...]

    > otrzymanie zaliczki dopiero co najmniej 50% rodzi obowiązek wystawienia
    > faktury.

    Moze sie myle, ale wlasnie rodzi OBOWIAZEK wystawienia faktury..
    Dlaczego wywodzicie z tego zakaz wustawiania faktury
    na udokumentowanie przyjecia zaliczki...

    > Fakture trzeba rowniez wystawic na kazdą kolejna zaliczke (po
    > przekroczeniu progu 50%). Tak wiec otrzymanie zaliczki 30% nie rodzi
    > obowiązku podatkowego, jak równiez obowiazku wystawienia faktury VAT.

    A czy rodzi ZAKAZ wystawienia ?
    Naprawde nie zastanawialem sienad tym...

    > Problem mam natomiast z tym, czy moge z takiej faktury odliczyc vat
    > naliczony.
    >
    > Beata

    Boguslaw

  • 6. Data: 2002-05-24 09:35:00
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik Boguslaw Szostak <b...@u...agh.edu.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:acl0gp$4vm$...@g...uci.agh.edu.pl...

    > A czy rodzi ZAKAZ wystawienia ?
    > Naprawde nie zastanawialem sienad tym...

    Zakazu wystawienia nie ma-;)

    Ale otrzymujący taką fakturę nie może dokonać odliczenia VAT.

    Orka

  • 7. Data: 2002-05-24 10:56:01
    Od: "BeataR" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Orka" <o...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Zakazu wystawienia nie ma-;)
    >
    > Ale otrzymujący taką fakturę nie może dokonać odliczenia VAT.

    No własnie tez mi sie tak wydaje, ale zwróc uwage na fakt, ze w takim
    przypadku tracę VAT z faktury zaliczkowej (tu 30%). Natomiast gdyby faktura
    wystawiona byłaby na 50 % i więcej wtedy nic nie tracę.

    Beata

  • 8. Data: 2002-05-24 10:58:45
    Od: "BeataR" <b...@w...pl>

    Użytkownik "jacek" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > nie odliczaj sobie vatu bo ci nie wolno a ten co wystawił musi zaplcic vat
    > należny popros o korekte
    >
    > jacek
    >
    >Dzięki. Utwierdziłes mnie w przekonaniu.

    Beata