  • 1. Data: 2002-10-22 15:05:07
    Temat: faktura na export
    Od: "Artur" <a...@w...pl>

    Czy jezeli wystawiam fakture za swoje uslugi ktora sa swiadczone dla
    zagranicznego klienta, to na takiej fakturze musi sie znalezc podpis
    klienta? Czy tez wystarczy tylko moj podpis i taka fakture bez obaw moge
    wyslac poczta?

    Artur

  • 2. Data: 2002-10-22 15:12:25
    Temat: Re: faktura na export
    Od: bromden <b...@g...pl>

    rozp. mowi, ze na faktura eksportowa nie musi zawierac
    podpisu nabywcy (no i np. jego NIPu),
    ale swiadczenie uslug dla klienta z zagranicy, to jeszcze
    nie jest eksport uslug,
    eksport uslug to wykonanie uslugi poza granicami polski
    (lub np. sprzedaz licencji za granice)

    --
    bromden
    GCS d- s+: a- C++$ UL(++++) P-- L++ E--- W+(++) N++ o? K? w(++) !O M--

  • 3. Data: 2002-10-22 15:41:32
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "bromden" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    > ale swiadczenie uslug dla klienta z zagranicy, to jeszcze
    > nie jest eksport uslug,
    > eksport uslug to wykonanie uslugi poza granicami polski

    AFAIR sa wyjatki od tej reguly.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 4. Data: 2002-10-22 16:50:33
    Od: "Artur" <a...@w...pl>

    > Użytkownik "bromden" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > AFAIR sa wyjatki od tej reguly.

    a jakie to wyjatki? gdzie mozna o tym poczytac?
    ja dokonuje analiz finansowych zagranicznych spolek dla zagranicznego
    kontrahenta, tak wiec moja praca nie zostaje w Polsce, wiec chyba jest to
    export?

  • 5. Data: 2002-10-22 17:49:51
    Od: bromden <b...@g...pl>

    > a jakie to wyjatki? gdzie mozna o tym poczytac?

    ustawa: http://www.rp.pl/prawo/doc/vat1002.html
    rozp: http://www.rp.pl/prawo/doc/vat0210.html,
    zwlaszcza rozdzial 11

  • 6. Data: 2002-10-22 18:06:19
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Artur" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ja dokonuje analiz finansowych zagranicznych spolek dla zagranicznego
    > kontrahenta, tak wiec moja praca nie zostaje w Polsce, wiec chyba jest to

    Poczytaj w tym co "bromden" zacytował.
    W szczególności § 53.3 (rzeczoznawstwo).
    Jak dobrze rozpracujesz temat to masz 0%.

    Karol

    PS.

    Tylko nie pisz, ze przy Twoich analizach sie nie da :-)

  • 7. Data: 2002-10-22 18:16:33
    Od: "Artur" <a...@w...pl>

    Użytkownik bromden <b...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@g...pl...

    > ustawa: http://www.rp.pl/prawo/doc/vat1002.html
    > rozp: http://www.rp.pl/prawo/doc/vat0210.html,
    > zwlaszcza rozdzial 11

    dzieki, tego wlasnie szukalem

    Pozdrawiam
    Artur

  • 8. Data: 2002-10-22 18:23:03
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > W szczególności § 53.3 (rzeczoznawstwo).
    > Jak dobrze rozpracujesz temat to masz 0%.
    >
    > Karol

    Karolu, dlaczego proponujesz rozpracowywanie
    "analiz finansowych zagranicznych
    spolek dla zagranicznego kontrahenta"
    jako rzeczoznawstwa związanego
    z transportem. Aż tak się chyba nie
    uda "naciągnąć" :-))
    Może lepiej poszukać w par 64?

    CEZ

  • 9. Data: 2002-10-22 18:30:37
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    > Karolu, dlaczego proponujesz rozpracowywanie
> [...]

    Mea culpa :-)
    Nie mam nic na swoje usprawiedliwienie :-(

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 10. Data: 2002-10-22 18:34:19
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    > Może lepiej poszukać w par 64?

    A co z przepisem:
    2) efekt wykonanej usługi będzie wykorzystywany poza granicą
    Rzeczypospolitej Polskiej ?

    Wydawalo mi sie, ze byl skreslony przy ktorejs nowelizacji lub poprzednio
    inaczej byl sformulowany?

    Karol