  • 11. Data: 2002-10-22 18:35:52
    Temat: Re: faktura na export
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    news:ap45pb$i3d$1@foka.acn.pl...

    > Użytkownik "cef" <c...@i...pl> napisał w wiadomości

    > A co z przepisem:
    > 2) efekt wykonanej usługi będzie wykorzystywany poza granicą
    > Rzeczypospolitej Polskiej ?
    >
    > Wydawalo mi sie, ze byl skreslony przy ktorejs nowelizacji lub poprzednio
    > inaczej byl sformulowany?

    Juz znalazlem :-)
    3. Przepis ust. 2 pkt 2 nie dotyczy usług, o których mowa w ust. 1 pkt 2
    lit. c) i e).

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 12. Data: 2002-10-22 18:58:24
    Od: "Artur" <a...@w...pl>

    > Karolu, dlaczego proponujesz rozpracowywanie
    > "analiz finansowych zagranicznych
    > spolek dla zagranicznego kontrahenta"
    > jako rzeczoznawstwa związanego
    > z transportem. Aż tak się chyba nie
    > uda "naciągnąć" :-))
    > Może lepiej poszukać w par 64?
    >
    > CEZ

    Mysle, ze to wystarczy (par 64):
    "Obniżoną do wysokości 0 proc. stawkę podatku stosuje się do:
    usług księgowych i innych podobnych usług, jak również usług przetwarzania
    danych i dostarczania informacji,"

    Artur

  • 13. Data: 2002-10-22 19:26:46
    Od: bromden <b...@g...pl>

    > Mysle, ze to wystarczy (par 64):
    > "Obniżoną do wysokości 0 proc. stawkę podatku stosuje się do:
    > usług księgowych i innych podobnych usług, jak również usług przetwarzania
    > danych i dostarczania informacji,"

    pamietaj o zastrzezeniach
    - efekt poza granicami...
    - dowod zaplaty...
    dobrze, zebys mial umowe na pismie, w ktorej jako przedmiot
    znajdzie sie powyzszy cytat, dobrze byloby rowniez miec
    rowniez powyzsze uslugi wpisane w zakres dg
    (chociaz, szczerze mowiac, ja nie mialem kiedy korzystalem z
    tego paragrafu)

    --
    bromden
    GCS d- s+: a- C++$ UL(++++) P-- L++ E--- W+(++) N++ o? K? w(++) !O M--

  • 14. Data: 2002-10-22 19:34:49
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > pamietaj o zastrzezeniach
    > - efekt poza granicami...

    No właśnie Karol zauważył, że nie

    > - dowod zaplaty...

    No i wpis do rejestru VAT w
    szczególnym momencie.

    CEZ

  • 15. Data: 2002-10-22 21:11:14
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    > No i wpis do rejestru VAT w
    > szczególnym momencie.

    Z jaka praktyka US spotkaliscie sie, jezeli chodzi o zwrot VAT przy
    eksporcie uslug?
    Moj po pierwszej mojej wizycie (zaprosili telefonicznie) u nich poprosil,
    zeby dolaczac do deklaracji kopie odpowiednich papierow (wyciag, faktura).

    Karol

  • 16. Data: 2002-10-22 21:15:27
    Od: "krys" <g...@p...onet.pl>

    czy wy sie pytacie swojego kontrahenta jak i gdzie bedzie wykorzystywal
    efekt kupowanych u was uslug. a moze prosicie go o stosowne oswiadczenie?
    ten paragraf jest (byl) do kitu!
    osobiscie mialem kontrole US z VAT dot stawki 0% przy uslugach rzeczoznastwa
    "na eksport" i chcieli tylko wyciagi, ze kaska wplynela.

    krys

  • 17. Data: 2002-10-22 21:16:01
    Od: bromden <b...@g...pl>

    > zeby dolaczac do deklaracji kopie odpowiednich papierow (wyciag, faktura).

    tak samo, tylko ksero faktury i umowy (licencji)